Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi's rapid buses officially put into operation

The capital of Hanoi officially launched the Bus Rapid Transit (BRT) on the Kim Ma – Yen Nghia route on December 31.

Attending the launching ceremony of the BRT route were Chairman of Hanoi People's Committee Nguyen Duc Chung and Vice Chairman of the municipal People's Committee  Nguyen Quoc Hung.
 
at the ceremony launching the BRT system in Hanoi.
at the ceremony launching the BRT system in Hanoi. Photo by Ngoc Hai.
According to schedule, the bus system is available 17 hours per day, from 5 am to 22 pm with a bus departing every 5, 10 and 15 minutes.
The Hanoi BRT project started in 2013 at a cost of 53.6 million USD, financed through World Bank loans.
Police has been seen on the spot to direct traffic along the BRT route, which covers 14.7km from Kim Ma station in Ba Dinh District to Yen Nghia station in Ha Dong District. 
With prioritised traffic lights and lanes, the buses run through Giang Vo, Lang Ha, Le Van Luong, Le Trong Tan, Tran Phu and Ba La streets.
After the launching ceremony, Hanoi leaders got on a rapid bus to try out how the prominent solution for traffic in the capital works. 
 
Chairman Nguyen Duc Chung said: "Hanoi resolutely comply the city's initial objectives focused on developing  of public passenger transport, especially the BRT".
 
Chairman of Hanoi People's Committee Nguyen Duc Chung got on a rapid bus.
Chairman of Hanoi People's Committee Nguyen Duc Chung got on a rapid bus. Photo by Ngoc Hai.
According to the city's Department of Transport, the bus runs on its own lanes, thus facing congestion on just two or three sections. The entire route takes up between 40 and 42 minutes and the passengers seem very pleased.
The city's authorities expect the BRT will encourage more people to use public transport.
During the first-month operation of the bus system, between January 1 and 31, 2017, passengers can travel on the route free of charge.
Prior to its official launch, the buses had been piloted during rush hours. It was reported that their speed was slower, as there were too many vehicles on the road and many of them drove on lanes designated for rapid buses.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ