Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi seeks special mechanisms to accelerate two mega ring roads

The two ring roads would connect Hanoi with near 10 other provinces.

Hanoi city’s authorities have proposed to the central government special mechanisms for speeding up two billion-dollar ring roads No.4 and 5 that would connect 10 provinces to boost economic growth, local media reported.

The special mechanism would be in forms of simplified procedures so that the Ministry of Transport (MoT) and provinces and cities involved in the projects could fast-track them.

 Hanoi seeks special mechanisms to accelerate two billion-dollar ring roads. Photo: Internet 

Hanoi also suggested that the MoT should be in charge of the construction of the entire ring road No.5 connecting eight provinces and cities in the North to ensure better connectivity, while Hanoi would be responsible for ring road No.4 whose construction would start the immediate future.

For ring road No.5, as of May 2020, only a small section of it has been completed with investment capital of US$170 million.

Under a prime ministerial decision, ring road No.4 has a total length of 136.6 kilometers connecting Hanoi with Vinh Phuc, Hung Yen, Bac Ninh and Bac Giang provinces.

Costing some VND72 trillion (US$ 3.1 million), ring road No.4 crosses 14 districts of three localities. The section that runs through the capital city spans 56.5km across the seven local districts of Soc Son, Me Linh, Dan Phuong, Hoai Duc, Thanh Oai, Thuong Tin, and Ha Dong.

The 331-km ring road No.5, meanwhile, crosses 35 districts of eight northern provinces and cities, including Hanoi, Hoa Binh, Ha Nam, Thai Binh, Hai Duong, Bac Giang, Thai Nguyen, and Vinh Phuc. Its section through Hanoi is about 48km long.

As such, the number of ring roads to connect Hanoi city with other Vietnamese provinces and cities will be seven, including ring roads 1, 2, 2.5, 3, 3.5, 4 and 5.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ