Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi to reduce number of bus services during peak hours

Deputy Director of Hanoi`s Transport Department Ha Huy Quang said at the recent meeting, the department plans to reduce the number of bus services during rush hours to solve traffic congestion.

Hanoi People's Committee has directed the municipal Department of Transport and other related departments and agencies to implement drastic measures to solve traffic congestion.
From now to the end of 2015, the departments concerned have been required to apply all possible solutions to hand over traffic congestion.
Accordingly, Hanoi's Transport Department plans to reduce the number of bus services in Nguyen Trai road and Xuan Thuy - Cau Giay route duing rush hours to solve traffic congestion.
This adjustment of bus services during peak hours in some routes is a temporary solution to reduce traffic congestion, Quang stressed.
It is expected to implement from 3-6 months, there will be other adjustment to minimize impacts of traveling by bus of people.

 
Photo for illustration
Photo for illustration
According to municipal Transport Department, even though buses can help transport a lot of people, they are also one of the reasons for congestion during rush hours.
Fewer buses may mean that passengers have to wait for more than 20 minutes instead of 5-10 minutes, but it is still better than hours in traffic jams, Deputy Director Quang added.
Nguyen Hoang Hai, Director of the city's center for urban transport management said the plan will target buses that have to travel pass public construction sites.
Under the direction of the city, from October 25, contractors of Nhon-Hanoi railway project began dismantling barriers in the construction sites, where have not been implemented, to expand street areas on  Xuan Thuy - Cau Giay route.
According to figures from Hanoi's traffic police, 11 infrastructure projects are taking place around Hanoi with 27 construction sites.
At the sites, barriers are established for safety, but since they take up a considerable part of street areas, traffic is badly affected, police said, estimating that 23 spots near the sites are prone to congestion.
Hanoi reported nearly 15,000 new motorbikes and 4,000 new cars every month.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ