Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi's relocation of polluting facilities comes standstill

The capital city's authorities urged to push the removal of factories, hospitals and schools out of the inner city.

Hanoi residents have high hopes for the six subdivision zoning plans announced by the Hanoi People's Committee, with the expectation that polluting facilities will be relocated out of densely populated areas.

Vu Ngoc Quy, a resident of Hanoi’s Dong Da District, said that the current four downtown districts are already densely populated, therefore, it is necessary to relocate universities and factories to the outskirts to reduce traffic pressure.

 The premise of Thang Long Tobacco Company in Hanoi's Thanh Xuan District is left unused despite it was vacated. Photo: Thanh Hai

“Industrial production plants in residential areas in downtown districts are completely inappropriate, the Hanoi’s relevant authorities should quickly find solutions to bring them out of the inner city,” Quy told The Hanoi Times.

In an environmental impact report attached to the Capital Law, a law covering the development of greater Hanoi, the city has defined a roadmap to relocate 117 establishments in 12 districts out of the inner city by 2020.

The city has put the relocation of schools, hospitals and production facilities in the list of top priorities to ease population density and reduce pressure on the downtown’s infrastructure, however, it is almost standing still.

Experts have said that there are many reasons leading to the above-mentioned situation, including changes in relevant guidelines, policies, and laws, which have affected the progress of planning and relocation projects.

Besides, the implementation process, requiring a huge budget, has encountered many difficulties in mobilizing resources and capital as well as in the loose coordination among the relevant agencies.

Even when some public offices have been moved out of the inner-city, the agencies still avoid handing over the vacated buildings to Hanoi. Therefore, Hanoi needs a specific mechanism to be able to take over the vacated properties soon after the public owners moved out.

Deputy Director of the Hanoi Institute of Construction Planning Nguyen Duc Hung said that one of the most important goals of inner-city planning is to relocate the offices of ministries and campuses of universities. It will create a land fund of about 176 hectares to build public works as well as green spaces and move 100,000 people out of the area.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ