Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

HCMC-Long Thanh-Dau Giay expressway opened to traffic

PM Nguyen Tan Dung on Sunday attended the launching ceremony of the Ho Chi Minh City-Long Thanh-Dau Giay expressway, about one year ahead of the planned duration.

The 55 km expressway has the total investment capital of US$1 billion, jointly funded by Viet Nam, the Asian Development Bank and the Japan International Cooperation Agency.

The project was divided into two subprojects. The first 20-km section of the expressway, which links the Vietnamese southern hub with its neighboring Dong Nai province, was put into operation in August last year.
 


The second section links the city’s belt road 2 and Dau Giay in the neighboring province of Dong Nai was designed for vehicles to travel at 100 kph.

The entire expressway will help shorten travel time from Ho Chi Minh City to Dong Nai from the current three hours down to just one hour.

Addressing the event, PM Dung emphasized the significance of the project for national socio-economic development and defense.

He urged the Ministry of Transport to continue infrastructure development as it is one of the three strategic breakthroughs that Viet Nam is now focusing on. The Ministry was tasked to complete the expansion and upgrading of the National Highway No. 1 from Lang Son province to the southernmost province of Ca Mau right in 2015 while mobilizing resources for improving the country’s expressway network.

The Government chief took the occasion to extend sincere thanks to international organizations, foreign Governments and peoples, especially the Asian Development Bank and the Government and people of Japan for granting preferential capital for Viet Nam to develop infrastructure.

He hoped for continued support from foreign partners in the time to come and commited to effective use of domestic and foreign loans for infrastructure development.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ