Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

How floor of Hanoi subway station is concreted?

The Nhon-Hanoi Railway Station line runs 8.5 kilometers on elevated tracks through eight stations and four kilometers underground through four stations.

The passenger transfer floor of the S9 underground station of Hanoi railway line 3 was completely concreted on June 24 after days of construction, Kinhtedothi.vn reported.


 Workers place concrete in the last stretch of S9 subway station’s transfer floor.

 Workers work from 7pm to 5am. The bottom plate will be completed in December, preparing ground for assembling the TBM.

 Located 11 meters underground, the total floor area is 4,000 square meters.

 Braving the hot weather, workers pour concrete the whole night through.
The equipment has been carefully prepared to ensure safety and convenience for the work.

 Construction of the Nhon-Hanoi Railway Station line started in September 2010.


 Environmental protection is always guaranteed.

The Nhon-Hanoi Railway Station line extends 12.5 kilometers from Nhon in Tay Tuu ward, Hanoi's western district of Nam Tu Liem, along Kim Ma street to Hanoi Railway Station in the downtown area. It runs 8.5 kilometers on elevated tracks through eight stations and four kilometers underground through four stations.

In August 2019, the Hanoi People’s Committee approved adjustments to the implementation duration and the capital structure of this project.

Accordingly, the project will be carried out until 2022. The whole metro line will become operational in December that year.

Of the total investment capital of EUR1.17 billion, Hanoi decided to reduce the funding sourced from the official development assistance of the French Development Agency (AFD) to EUR158.7 million from EUR178.7 million, and raise the borrowings from the French government from EUR335.4 million to EUR355.1 million.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ