Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hundreds of employees quit Hanoi’s first metro line

If all goes well, the metro line should begin commercial operation by the end of next month, according to Hanoi's mayor.

Hundreds of employees have given up their jobs at Hanoi's Cat Linh-Ha Dong metro line over the past year due to repeated delays of the completion of the project, local media quoted Hanoi Mayor Nguyen Duc Chung as saying.

About 28% out of nearly one thousand trained employees have left the project, making it difficult for the city to proceed with it, Chung said.

The city has recruited and trained nearly thousands of people, of whom more than 200 were trained in China, to prepare for the project’s commercial operation,


 Trains of the Cat Linh-Ha Dong metro line are ready for a commercial test run. Photo: Giang Huy

Chung pointed out four major issues related to China Railway 6 Company, the metro line’s general contractor, that need to be solved.

Firstly, the safety evaluation and inspection of the state assessment council has been delayed due to the lack of the documents on the origin of the project equipment to verify their quality standards. So far, the contractor has not submitted these documents.

Secondly, the project has not been audited while audit is a compulsory procedure. Chung said the project contractor has failed to comply with Vietnamese laws concerning auditing.

Thirdly, the general contractor should work with the Ministry of Transport to supply the last batch of equipment as stipulated in the contract.

Finally, the general contractor must remedy the recommendations made by the auditors regarding the design, site clearance and the construction.

Regarding the railway's progress, the Hanoi mayor said if all goes well, the metro line should begin commercial operation by the end of next month.

The Cat Linh-Ha Dong metro line, the first of its kind in Hanoi, on October 28 started a 20-day commercial test run for appraisal purposes, but the official start is still unknown.

Work on the railway line, which covers around 13 km, running between Cat Linh street in Dong Da district in Hanoi downtown and Yen Nghia bus station in Ha Dong district, began in October 2011 and was originally planned for completion in 2013.

The line serves 12 stations and a depot at Phu Luong ward in Ha Dong district and has a rolling stock of 13 trains at a frequency of two minutes. Each train, running at speeds of between 35 and 80 km per hour, consists of four carriages and can accommodate up to 1,000 passengers.

The railway construction has been financed by official development assistance from China with a total investment of US$868 million after several cost overruns.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ