Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Japan actively involves in drafting Vietnam’s industrialization strategy

Foreign investment in six priority industries under the industrialization strategy accounted for 27% of total registered capital in Vietnam from 2013 to March 2019, focusing on electronics, automobiles and energy saving.

The Japanese embassy in Vietnam and other Japanese agencies have been actively involving in the drafting process of Vietnam’s national strategy for industrialization, according to Deputy Prime Minister Trinh Dinh Dung, who also heads of the Steering Committee for the Strategy.

 Overview of the meeting. Source: VGP. 

 

In order to strengthen bilateral collaborative ties in the industrial sector, in 2013, Vietnam’s then Prime Minister Nguyen Tan Dung approved the national strategy for industrialization, which is under the Vietnam – Japan cooperation framework until 2020, with vision to 2030, said Deputy PM Dung at a meeting of the committee on December 20, with the attendance of Minister of Japan Embassy in Vietnam Daisuke Okabe.

 

Dung added the overall goal of the strategy is to promote technology innovation, growth of labor productivity and build international competitiveness, at the same time develop products with high added value, and spread technologies that meet advanced quality standards for export and domestic consumption.

 

The strategy targets to have an outstanding development in six priority industries, including electronics; agricultural machinery; processing of agricultural and fishery products; shipbuilding; environment and energy saving; and manufacturing of automobiles and auto parts, into key industries with high added value and international competitiveness.

 

Dung said foreign investment in six industries accounted for 27% of total registered capital in Vietnam from 2013 to March 2019, focusing on electronics, automobiles and energy saving.

 

Except for shipbuilding with slow development progress, others sectors, particularly electronics, have created large amount of jobs and contributed significantly to exports, stated Dung.

 

The development of priority industries under the strategy helped transform the supporting industries, in which some local enterprises have participated in the supply chain of global corporations in electronics and automobiles, asserted Dung.

 

According to Dung, Vietnam – Japan strategic partnership has been growing strongly, particularly in three pillars of economy, trade and investment.

 

Japan is currently one of Vietnam’s top economic partners, providing the largest amount of official development assistance (ODA) to date with US$27 billion, as well as the country’s fourth largest trading partner with turnover of US$38 billion in 2018.

 

Additionally, Japan is Vietnam’s second largest investors with registered capital of nearly US$60 billion in over 4,300 projects, contributing to Vietnam’s socio-economic development and creating jobs for locals, said Dung.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ