Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Japan training ships visit Vietnam

Back in 2007, the two sides agreed in the Joint Statement that they would exchange high-ranking visits and port calls.

A squadron of Destroyer Inazuma and JDS Hatakaze from the Japan Maritime Self Defence Force (JMSDF) arrived at Tien Sa Port, Danang, Vietnam on Feb 24 for a three-day visit.

 

 Japan ships dock at Tien Sa Port, Danang, Vietnam on Feb 24. Photo: The Phong/VGP

This marks the first visit of foreign naval ships to Danang after two years of the Covid-19 pandemic.

 

Inazuma ship and Hatakaze corvette belong to the fleet of long-distance training ships with nearly 480 officers and sailors aboard, led by Colonel II Masaaki, commander of the 1st training ship unit.

 

The port call, whose agenda will cover discussions on joint maritime patrols, aims to promote mutual understanding between the Vietnam People’s Navy and JMSDF, and at the same time strengthen the bilateral defense cooperation relationship, according to the colonel.

 

Welcoming the ships are those from Vietnam’s Ministry of National Defense, Ministry of Foreign Affairs, and Danang’s authorities as well as Yakabe Yoshinori, Consul General of Japan in Danang, Shimonishi Kyoshi, Deputy Consul General of Japan in Danang, Lieutenant Colonel Hamamoto Michinori, Deputy Defense Attache, the Embassy of Japan in Vietnam.

 

This is the fifth port visit to Danang paid by JMSDF following the trips in 2011, 2013, 2015, and 2019. 

 

 Japan's officers arrive in Tien Sa Port, Danang. Photo: D.Nguyen/Zing News

Dr. Prashanth Parameswaran, a Senior Columnist at The Diplomat and a fellow at the Wilson Center’s Asia Program, said recent advances in the bilateral relationship “have included not just headline items such as periodic maritime security assistance, but significant moves including new naval drills, Japanese port calls, an agreement on coast guard cooperation, and discussions on more defense equipment and defense industrial collaboration.”

 

Vietnam and Japan have been boosting their defense ties as part of their broader extensive strategic partnership over the past few years in the course of perplexity in the South China Sea (called East Sea by Vietnam) where Beijing flexes military muscle.

 

Vietnam and Japan have also already been discussing prospects for collaboration on this front and attempting to better understand each side’s procurement and defense industrial capabilities.

 

The shape of cooperation in this sphere would include capacity-building and cooperation in familiar areas such as military medicine, humanitarian assistance and disaster relief, and peacekeeping.

 Japan officers at the welcoming ceremony on Feb 24. Photo: The Phong/VGP
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ