Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

New expressway cuts Hanoi-China border travel time

The expressway connecting Bac Giang province, 45 kilometers northeast of Hanoi, with the border province of Lang Son, is also expected to enhance trade between Vietnam and China.

The Bac Giang - Lang Son expressway opened to traffic on September 29, reducing travel time from Hanoi to Vietnam’s border province of Lang Son by one hour to about 2.5 hours, Kinh Te & Do Thi newspaper reported.

In 2015, work began on the expressway with a length of 64 kilometers, including four lanes and two emergency lanes and a designed speed of 100 kilometers per hour and a total investment of over VND12,000 billion (US$523 million).
 
Bac Giang - Chi Lang section on Bac Giang-Lang Son expressway. Photo: Nhat Bac
Bac Giang - Chi Lang section on Bac Giang-Lang Son expressway. Photo: Nhat Bac
The expressway connecting Bac Giang province, 45 kilometers northeast of Hanoi, with the border province of Lang Son, is also expected to enhance trade between Vietnam and China.

The route runs parallel with a section of the existing National Highway 1A (Vietnam’s 2,300 km transnational highway) and its investors are allowed to collect toll for 17 years (2020-2037).

The Bac Giang - Lang Son section is part of the 143 km Hanoi - Lang Son expressway, connecting the capital with the Huu Nghi international border gate with China in Lang Son province.

Speaking at the opening ceremony, Deputy Prime Minister Trinh Dinh Dung said that the expressway will help reduce traffic on National Highway 1 and boost local production and tourism in the northeast region.

Vietnam will have a road network size of 6,411 kilometers by 2030. Up to now, the whole country has built more than 1,000km of highways which development has contributed to promoting socio-economic development and ensuring national defense and security, the deputy PM stressed.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ