Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

New rural area programme helps improve local life

The living standards of people in Ho Chi Minh City`s suburban areas have improved significantly thanks to the national new rural area building programme, a recent review meeting heard.

In Xuan Thoi Thuong commune, Hoc Mon district, infrastructure and people's livelihoods have improved, with many transport projects, healthcare and cultural facilities, schools, and others operating there, said Van Thi Bach Tuyet, chairwoman of the district People's Committee.
 
 
 
Xuan Thoi Thuong commune is one of six communes in the city chosen to participate in the programme, the others being Tan Thong Hoi and Thai My in Cu Chi district, Tan Nhat in Binh Chanh district, Nhon Duc in Nha Be district, and Ly Nhon in Can Gio district. 

The programme seeks to develop infrastructure and production, improve livelihoods, protect the environment, ensure social security, culture, and other aspects by creating jobs, providing loans, and training people. 

At the meeting, Nguyen Phuoc Trung, director of the city Department of Agriculture and Rural Development, said the six communes have fulfilled all of the programme's 19 criteria related to transport, irrigation, housing, poverty mitigation, and political and social security among others. 

The average per capita income in these communes has risen significantly, he said, adding that in Xuan Thoi Thuong commune for instance it increased to 32.2 million VND (1,524 USD) from 29.5 million VND (1,396 USD ) a year earlier. 

Last year the city expanded the pilot programme to 50 other communes. Trung said it carried out more than 1,500 traffic, irrigation, electricity, and educational works and rebuilt 730 dilapidated houses at a cost of 3.9 trillion VND (184.7 million USD). 

Besides, more than 7.4 trillion VND (355 million USD) was invested in agricultural development to improve people's income and reduce poverty, he said. 

The poverty ratio – households with a yearly average income of below 12 million VND (568 USD) are classified as poor — has fallen from 5.77 percent in 2010 to 1.15 percent now, he said. 

This year the city would ensure that at least 17 other communes fulfill a minimum of 17 of the criteria, and all other communes meet at least 15, he said. 

Le Thanh Liem, deputy chairman of the city People's Committee, said the city also targets replacement of all dilapidated and temporary houses this year as part of the programme. 

Trung said the city needs around 9.78 trillion VND (463.2 million USD) to invest in basic infrastructure, restructuring production, education, healthcare, and cultural activities in these areas this year.-
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ