Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Nhon - Hanoi Station metro line to be operational this year

The project overruns 6% to VND34.8 trillion (US$1.48 billion).

The elevated section of the Nhon – Hanoi station metro line is scheduled to be put into service in 2023, and the entire project, including the underground section, will be operational by 2027.

 The Nhon - Hanoi station metro line. Photo: Tuan Anh/The Hanoi Times

 

The timeframe was mentioned in a proposal by the Hanoi People's Committee to the Prime Minister to adjust the investment policy of the Hanoi Pilot Metro Project, Nhon - Hanoi Station section, which the municipal authorities requested to extend the project implementation period from 2009-2022 to 2009-2027, excluding the 24-month warranty period.


The city's authorities also asked to increase the total investment capital of the project by VND1.91 trillion (US$81.4 million) to VND34.8 trillion (US$1.48 billion).


The investment capital structure will now consist of ODA loans worth VND24.8 trillion ($1.05 billion), including loans from the Asian Development Bank (ADB), the French Development Agency (AFD), the European Investment Bank (EIB), the French government, and capital from the Hanoi budget of VND10.04 trillion ($428 million).

 

The Hanoi People's Committee has expressed concern that some contract packages cannot be extended or settled due to incomplete investment policies. Nevertheless, contractors are urged to continue working on the project to ensure that the elevated section can be operational by 2023.


The city's leaders have asked the Prime Minister for approval to continue implementing the project and adjust investment policies on the fly not to disrupt its progress.


Hanoi has identified several factors contributing to the project's delay. These include the slow process of clearing the site and relocating the technical infrastructure to provide clean ground for the contractors. This delay has had a significant impact on the overall progress of the project, the report said.


It also highlighted the investors' limited capacity to carry out the projects due to a lack of technical and practical knowledge in managing and operating a highly sophisticated, complex, and large-scale project, which is the first of its kind in Vietnam.


The Nhon - Hanoi Station metro project covers a total distance of 12.5 kilometers and includes eight elevated and four underground stations.


Upon completion, the metro line is expected to have a capacity of eight trains operating simultaneously at an average speed of 35 kilometers per hour.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ