Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

PM approves issuance of aviation license to Vietravel Airlines

Given the prime ministerial decision, Vietnam would have a sixth operational airline.

Prime Minister Nguyen Xuan Phuc has agreed to issue aviation license to Vietravel Airlines, making it the sixth operational airline in Vietnam, local media reported.

 Vietravel Airlines would be the sixth airline in Vietnam. 

 

Under the PM’s request, the Ministry of Transport (MoT) is tasked with reviewing the airline’s financial capability to ensure its operationality and timely issuing the aviation license to Vietravel Airlines in accordance with law.

 

The PM noted the MoT and related agencies to take responsibility in keeping smooth air transportation and also aviation security in general.

 

Vietnam currently has five operational airlines which are national flag carrier Vietnam Airlines, budget carrier Pacific Airlines (with a majority owned by Vietnam Airlines), Vietjet Aviation, Vietnam Air Services (VASCO) and Bamboo Airways.

 

At a recent business forum, Nguyen Quoc Ky, chairman of Vietravel, Vietnam’s leading tour operator and owner of Vietravel Airlines, said he expected the airline to make its first flight on December 18.

 

The airline plans to provide charter flights for the tour operator’s customers and other passengers.

 

In the first year of operation, Vietravel Airlines would operate a fleet of three airplanes and increase the number to eight by 2024.

On April 3, Deputy Prime Minister Trinh Dinh Dung approved the proposal to set up Vietravel Airlines with charter capital of VND700 billion (US$29.72 million).

Amid the growing impacts of the Covid-19 pandemic, a recent report from the Ministry of Transport suggested Vietnamese airlines could face losses of US$1.3 billion in revenue due to closed skies, up from estimated losses of VND10 trillion (US$429.1 million) in early February and VND25 trillion (US$1.07 billion) in late February.

The Vietnamese government targets domestic tourism as one of the key solutions to boost economic recovery in the post-Covid-19 period.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ