Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietravel Airlines qualified for aviation license

The airline is scheduled to start operation in 2021, with target passengers being some one million tourists that tour operator Vietravel, the airline’s owner, is serving annually.

The Civil Aviation Authority of Vietnam (CAAV) has reviewed the application of aviation license from Vietravel Airlines and said the carrier is qualified for it, Tuoi Tre newspaper reported.

 CAAV suggested Vietravel Airlines is qualified for aviation license. 

 

The CAAV’s suggestion has been submitted to the Ministry of Transport for review and approval.

 

Vietravel Airlines, owned by Vietnam’s leading tour operator Vietravel, plans to provide charter flights for its own tourists and common passengers.

The airline is scheduled to start operation in 2021, with target passengers being some one million tourists Vietravel is serving annually.

In the first year of operation, Vietravel Airlines would operate a fleet of three airplanes and increase the number to eight by 2024.

On April 3, Deputy Prime Minister Trinh Dinh Dung approved the proposal to set up Vietravel Airlines with charter capital of VND700 billion (US$29.72 million).

 

Vietnam currently has five operational airlines which are national carrier Vietnam Airlines, budget carrier Jetstar Pacific Airlines (with a majority owned by Vietnam Airlines and poised to be renamed Pacific Airlines), Vietjet Aviation, Vietnam Air Services (VASCO) and Bamboo Airways.

In addition, Kite Air and Vietstar Air are waiting for operation authorization.

With six ATR72 aircraft, budget carrier Kite Air, owned by Thien Minh Aviation Company, aims to serve passengers in localities with underdeveloped aviation infrastructure such as Dien Bien, Ca Mau, Kien Giang, and Con Dao.

Meanwhile, Vietstar Air, a joint venture airline between private and military entities, is expected to provide prime services for individuals, groups, local and foreign businesses. 

Vietstar Airlines has been given permission by the local aviation authority to operate two types of aircraft, including the Embraer Legacy 600 and Beechcraft King Air B300. 

On January 14, Vietnam’s largest private conglomerate Vingroup announced its decision to withdraw from the aviation market and suspend the project of setting up Vinpearl Air.

Amid the growing impacts of the Covid-19 pandemic, a recent report from the Ministry of Transport suggested Vietnamese airlines could face losses of US$1.3 billion in revenue due to closed skies, up from estimated losses of VND10 trillion (US$429.1 million) in early February and VND25 trillion (US$1.07 billion) in late February.

The Vietnamese government targets domestic tourism as one of the key solutions to boost economic recovery in the post-Covid-19 period.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ