Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Ring road No.4 to drive growth for Hanoi metropolitan area

Once completed, the ring road No.4 would help connect 14 districts from three northern cities/provinces of Hanoi, Hung Yen and Bac Ninh with a total length of 98 kilometers.

The ring road No.4 project once competed would serve as the growth driving force for both Hanoi and the capital metropolitan area.

 Secretary of the Hanoi Party Committee Dinh Tien Dung at the conference. Photos: Kinhtedothi

 

Secretary of the Hanoi Party Committee Dinh Tien Dung made the statement in a conference on May 6, discussing the plan to build the ring road No.4 that connects 14 districts from three northern cities/provinces of Hanoi, Hung Yen and Bac Ninh with a total length of 98 kilometers.

Covering an area of more than 24,000 square kilometers and an estimated population of 22 million, Hanoi metropolitan area, with Hanoi as the core city, includes provinces of Vinh Phuc, Hung Yen, Bac Ninh, Hai Duong, Ha Nam, Hoa Binh, Bac Giang, Phu Tho and Thai Nguyen.

“During the course of economic development, strengthening inter-provincial linkage to boost growth for a large region is an irreversible trend,” Dung stated, adding the target of upgrading inter-provincial infrastructure for the Red river delta and Hanoi metropolitan area has been included in the resolution of the 13th National Party Congress for economic development in the 2021-25 period.

 

In this context, the construction of the the bypass would not only address traffic congestion, but also open up room for further economic linkage and trade cooperation among Hanoi and other cities/provinces of Hung Yen, Bac Ninh, Vinh Phuc or Bac Giang.

 

“Hanoi and its neighboring cities as a result could further boost socio-economic development in both urban and rural areas by attracting more investment capital,” said Dung.

 Delegates at the conference

 

At the conference, Vice Chairman of the Hanoi People’s Committee Duong Duc Tuan informed two options for the construction of the project, with the first without overpass costing VND105 trillion (US$4.56 billion) and the second including two bridges crossing the Red river with VND135 trillion (US$5.86 billion).

 

“Give such high estimated costs, public financing would be unfeasible,” said Tuan, adding the authorities would take into consideration of mixed investment mechanism of public investment, public-private partnership (PPP), and build-operate-transfer (BOT) for the project.

 

Regarding this issue, Minister of Transport Nguyen Van The supported the proposal of giving Hanoi the role as the focal point in conducting the project’s feasibility study.


Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ