Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi wants to simplify procedures to accelerate billion-dollar ring road

Under a prime ministerial decision, ring road No.4 has a total length of 136.6 kilometers connecting Hanoi with Vinh Phuc, Hung Yen, Bac Ninh and Bac Giang provinces.

Hanoi city’s authorities have proposed the Vietnamese government to simplify procedures for speeding up billion-dollar ring road No.4 that would connect some northern provinces to boost economic growth.

 A map of Ring Road 4. Photo: batdongsannamcuong.com.vn


Vice Chairman of the municipal People's Committee Duong Duc Tuan made the statement at a recent conference to discuss the five-year socio-economic development plan (2021-2025) of the capital city.


By streamlining procedures,the Ministry of Transport (MoT) and provinces and cities involved in the projects could fast-track them, Tuan said.


Under a prime ministerial decision, ring road No.4 has a total length of 136.6 kilometers connecting Hanoi with Vinh Phuc, Hung Yen, Bac Ninh and Bac Giang provinces.


Costing some VND72 trillion (US$3.1 billion), it crosses 14 districts of the three localities. The section that runs through the capital city spans 56.5 kilometers across the seven local districts of Soc Son, Me Linh, Dan Phuong, Hoai Duc, Thanh Oai, Thuong Tin, and Ha Dong.


The road construction is considered as one of the driving forces for the city’s economic development in the next five years, Vice Chairman Duong Duc Tuan said.


The detailed plan for ring road No.4 was approved by the Prime Minister 10 years ago (Decision No. 1278 dated July 29, 2011) with the aim of reducing traffic congestion, realizing the regional transport plan, linking expressways, radial national highwaysand satellite towns. The road is scheduled to be completed in 2020 but so far works on it have not Started yet.


Under the regional road development plan, the number of ring roads connecting Hanoi city with neighboring provinces and cities will be seven, including ring roads 1, 2, 2.5, 3, 3.5, 4 and 5.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ