Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

South Korea hopes to cooperate with Vietnam in waste and energy treatment

Selecting a waste treatment model suitable for Vietnam`s development conditions remains a challenge for local authorities.

South Korea wishes to promote cooperation with Vietnam in the field of environment, especially in waste treatment and energy production, Park Jung Jun, deputy director of South Korea's Ministry of Environment's Environmental Industry and Economy Division said at at a seminar on June 12.

The seminar was held on the sidelines of the 11th International Exhibition on Environmental Technology, Energy and Environmentally-friendly Products (ENTECH Vietnam 2019), which takes place in Ho Chi Minh City from June 12-14. The three-day event offers opportunities for local and foreign manufacturers to showcase their environmental and energy technologies, and environmentally-friendly products and services.
 
Deputy general director of VEA Nguyen Hung Thinh spoke at the seminar which addressed the use of advanced technology in waste and energy treatment. Photo: Nguyen Quynh
Deputy general director of VEA Nguyen Hung Thinh speaks at the seminar which addresses the use of advanced technology in waste and energy treatment. Photo: Nguyen Quynh
Speaking at the seminar, Park Jung Jun said that every year, South Korean investment in environment increases 3%, focusing on emissions management, air quality control, environmentally-friendly energy and waste treatment.

Park Jung Jun noted that South Korea has overcome several environmental issues despite rapid economic growth. As of 2017, South Korea executed 377 environmental cooperation projects in 82 countries, including Vietnam. 

Choi Dae Kyung, vice mayor in charge of Busan city’s environmental policy said this is the time when countries and cities around the world need to cooperate, share solutions and waste treatment technology to jointly handle waste issues. 

South Korea and Vietnam are cooperating in the field of environment and waste treatment. For the cooperation to be successful, the governments as well as local authorities need to implement appropriate policies and support, Choi Dae Kyung noted.

Nguyen Hung Thinh, deputy general director of the Ministry of Natural Resources and Environment’s Vietnam Environment Administration (VEA), said the fast-growing economy and population growth pose significant challenges in waste management and treatment.

According to Thinh, urban areas dump about 38,000 tons of solid waste per day and only 85% of those are treated, while rural areas discharge 32,000 tons, of which just 40-55% are collected.

Vietnam's current technology in treating waste mostly relies on burial or burning. Only 30% of the existing landfills meet green standards, while most of the nearly 300 incinerators nationwide are small-scaled. There are only about 30 facilities producing organic fertilizers from waste at present, Thinh pointed out.

Thus, he stressed that selecting a waste treatment model suitable for Vietnam's development conditions remains a challenge for local authorities.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Hà Nội xác định 10 nhóm giải pháp căn cơ đẩy lùi ùn tắc giao thông

Hà Nội xác định 10 nhóm giải pháp căn cơ đẩy lùi ùn tắc giao thông

29/01/2025 | 21:38

Kinhtedothi - Sở GTVT Hà Nội đã xây dựng Đề án tổng thể giảm thiểu ùn tắc giao thông (UTGT) trên địa bàn TP, giai đoạn 2025 - 2030 và những năm tiếp theo. Trong đó, có 10 nhóm giải pháp lâu dài, căn cơ nhằm từng bước giải quyết nguy cơ UTGT trong hiện tại và cả tương lai.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin Tài Trợ