Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Thailand's EGATi kicks off US$2.4 billion coal-fired power project in Vietnam

The power plant is expected to become operational in July 2023, using up to 3.6 million tons of coal per year.

Thailand’s EGAT International Co., Ltd (EGATi) last week kicked off construction of a thermal power plant in Vietnam which costs VND55 trillion (US$2.37 billion), local media reported.

Construciton of Quang Tri 1 Thermal Power Plant kicked off. Photo: Baoquangtri

EGATi, a wholly owned subsidiary of the Electricity Generating Authority of Thailand (EGAT), will build the 1,320-megawatt Quang Tri 1 Thermal Power Plant in the form of build-operate-transfer (BOT) for a 25-year period.

Located in the central province of Quang Tri, the plant would use imported coal which is likely to reach a maximum of 3.6 million tons per year.

The first generator is scheduled for commercial operation in July 2023 and the second one in January 2024, according to EGATi.

 Investors of Quang Tri 1 Thermal Power Project. Photo: EGATi

The two-turbine plant will be jointly developed by three investors namely EGATi, Thailand’s Electricity Generating Public Co., Ltd (EGCO), and Japan’s Kyushu Electric Power Co, Inc. (Kyushu) under the Joint Development Agreement (JDA) signed in 2016.

In August 2011, EGATi expressed interest in investing in Quang Tri 1 Thermal Power project which has been included in Vietnam’s Power Development Plan VII (by 2020 and vision to 2030).

Two years later, the government of Vietnam approved EGATi as an investor for the project.

 Vietnam's imported coal in 2014-10/2019. Data: Vietnam Customs. Chart: Linh Pham

Vietnam, one of Asia’s fastest growing economies, has become more reliant on coal for electricity production though it has promoted renewable energy.

The imported volume hit 36.8 million tons in the first 10 months of 2019 from 23.78 million tons in 2018, statistics by the General Department of Vietnam Customs showed.

Vietnam’s coal suppliers include Indonesia, Australia, China, and Russia.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ