Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Three Vietnam companies keen on financing zoning plan for Red river: Hanoi mayor

Hanoi is falling short of financial resources to build two back dikes in the Red river section through urban districts and relocated nearly one million inhabitants along the river.

Three Vietnamese corporations are willing to cover the whole cost of the zoning plan of the riparian areas on both sides of the Red river crossing Hanoi, Zing.vn quoted Chairman of the municipal People's Committee Nguyen Duc Chung as saying at a meeting with voters in Hoan Kiem district on July 17.

"The three conglomerates include Geleximco, Sun Group and Vingroup. They have shown interest in financing the zoning plan on both sides of the Red river. Some have already invited foreign experts to work on the plan," Chung said.

 Chairman of the municipal People's Committee Nguyen Duc Chung. Photo: Zing

The zoning plan has been an issue of concern for Hanoi since the 2000s, Chung said, adding that the municipal government had invited South Korean designers and consultants to work on the zoning plan. South Korea’s Seoul even donated Hanoi city a design worth US$5 million for the Red river banks.

The city missed a beat to solve the plan on both sides of the Red river in December 2017 due to legal changes, the mayor said.

In order to remove obstacles for the zoning plan, Secretary of the municipal Party Committee Vuong Dinh Hue had a working session with the Ministry of Agriculture and Rural Development on July 8. Currently, the city is actively working with the Ministry of Agriculture and Rural Development to map out the anti-flood plan and report it to the National Assembly and the Prime Minister, Chung said.

He added that since 2016, the city has openly called for funding from local and foreign businesses for such a plan

The mayor acknowledged that the city is falling short of financial resources to build two back dikes in the river section through urban districts. The city also does not have enough resources to relocate nearly one million people living on the riparian areas on both sides of the Red river in accordance with the Dike Law.

Chung said the city has an idea to build a dyke and roads in the dyke crown along the river. These two routes will connect with bridges spanning the river and alluvial plains to develop eco-tourism and reduce traffic congestion.

In recent years, Hanoi has prepared infrastructure for the eventual urban development in the riparian areas by building bridges crossing the Red river.

Most recently, the Hanoi Department of Planning and Architecture has made public the architecture plan of Tu Lien bridge, connecting Dong Anh district and Tay Ho district. The municipal government is also considering two options of either to build Tran Hung Dao bridge or a tunnel crossing the Red river to link Hoan Kiem and Long Bien districts.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ