Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi reveals design of new bridge crossing Red river

This will be the ninth bridges in Hanoi crossing the Red river.

Two designs for the Tran Hung Dao bridge that will span the Red river and connect Hanoi’s districts of Hoan Kiem and Long Bien have been revealed, local media reported.

 Perspective view of the first architectural option for Tran Hung Dao bridge. Photo: TEDI

On July 10, a representative from the Hanoi People's Committee said that the city has commissioned Transport Engineering Design Inc. (TEDI) to study the construction of the Tran Hung Dao bridge, requiring the design to be modern but still bear the traditional traits of the millennial capital city. Two approach roadways at both ends of the bridge must ensure effective connection with the road network in the area.

According to a TEDI study, the 5.5-kilometer bridge runs from the junction of Le Thanh Tong and Tran Thanh Tong streets in Hoan Kiem district to Nguyen Van Linh street or National Road 5 in Long Bien district.

TEDI is studying two options for the bridge architecture. The first one bears an Indochinese style, whose highlight would be the piers which would look like Hanoi’s ancient city gates.

 The second option for Tran Hung Dao bridge. Photo: TEDI

In a second option, the highlight is the piers that simulate Tran Hung Dao's sword rising to the sky. In Vietnamese history, Tran Hung Dao was a brilliant military strategist who defeated two Mongol invasions and became a national and mythical hero.

In TEDI’s design, the bridge is 31-meter-wide with six-lane which would allow speed of up to 80 kilometers per hour.

The final architectural plan will be submitted to the Hanoi People's Committee before October 2020. The municipal government will set up an architectural council to evaluate and appraise the options proposed by the consultant.

According to the transport plan to 2030, Hanoi will have 18 bridges crossing the Red river. At present, there are eight bridges, including: Thang Long, Chuong Duong, Vinh Tuy (phase 1), Thanh Tri, Nhat Tan, Vinh Thinh, Long Bien, Viet Tri - Ba Vi.

Tran Hung Dao bridge has been included in a general construction plan for Hanoi city by 2030 with a vision to 2050 approved by the Prime Minister in 2011. The project is estimated to cost VND9 trillion (US$391 million).

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ