Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Unregulated electric scooters raise risk of traffic accidents

The lack of regulations for increasingly popular electric scooters increased the risk of traffic accidents, speakers said at a national conference on Tuesday.

Up to 80 per cent of traffic accidents involved electric bikes and motorbikes, and most of the drivers were under 18, Vice Chairman of the National Traffic Safety Committee Khuat Viet Hung said.
 
As many as 87 per cent of electric bike riders did not wear helmets, according to a survey carried out by the World Health Organisation in Viet Nam earlier this year.
Nguyen Thi Mai Anh from the Ministry of Labour, Invalids and Social Affairs' Department of Child Care and Protection described typical driving practices, saying students often rode electric bikes with as many as three people on a single bike, none of them wearing helmets, and veered unpredictably from side to side.
More than 61,300 electric bicycles and motorbikes were legally imported to Viet Nam between 2009 and May 2014, while millions of others were estimated to have been imported illegally. However, the Ministry of Transport granted technical standard certificates to only 780 electric motorbikes and 24,200 electric bikes. Only 70 vehicles had registered licence plates.
Electric motorbike users were required to have licence plates starting in June under a new Ministry of Public Security regulation. When applying for the plates, users must provide quality certificates and receipts.
The new rule does not apply to electric bicycles that can be pedalled and have maximum speeds of 25km per hour. However, many electric bike users cannot register with authorities anyway because they lack papers certifying vehicle quality, origin or ownership.
Specific regulations for electric scooters would improve traffic safety, as would higher fines for drivers who violated regulations, Deputy Head of the Department of Road and Railway Traffic Police Nguyen Ngoc Tuan said.
Electric motorbikes without plates would be punished like other motorbikes starting next July, said committee vice chairman Hung. The committee would work with relevant agencies to help drivers complete registration procedures before the deadline. 
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ