Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam Airlines expects profits in 2024

As of March 31, Vietnam Airlines posted an accumulated loss of VND24.5 trillion (US$1.05 billion) with a negative owner’s equity.

The national flag carrier Vietnam Airlines plans to optimize operational costs during the next two years when the aviation market recovers from the pandemic, eventually gaining profit in 2024.

 The Covid-19 pandemic has caused severe impacts on the aviation market. Photo: Pham Hung

 

The airline revealed the plan in a report submitted to the Ho Chi Minh Stock Exchange (HoSE) on measures to improve its financial situation as the stock (HVN) continues to be placed under supervision for continual losses.

 

As of March 31, Vietnam Airlines posted an accumulated loss of VND24.5 trillion (US$1.05 billion) with a negative owner’s equity.

 

The airline aims to keep positive equity this year, which was mentioned in the restructuring plan until 2025.

 

For the 2023-2025 period, Vietnam Airlines would continue to work on improving its business performance and build up its equity for a gradual recovery.

 

Among the key solutions, Vietnam Airlines would continue to restructure its assets and investment portfolios to raise revenue, including the sale or lease of aircraft, and divest investment capital from different projects until 2024.

 

In late May, Vietnam Airlines announced the sale of 35% of its stake at Cambodia Angkor Air in a deal worth $35 million and said it would sell the remaining 14% stake later this year.

 

The airline also takes steps to issue shares to investors in the 2023-2024 period. Last September, Vietnam Airlines issued 800 million shares to existing shareholders to raise nearly VND8 trillion ($344.5 million).

 

Following this move, the State remains Vietnam Airlines’ largest shareholder, holding 86.34% stake via the Commission for State Capital Management (CSCM) of 55.2% and the Government investment arm State Capital Investment Corporation (SCIC) (31.14%), followed by the Japanese aviation company ANA Holdings (5.62%).

In the past months, Vietnam Airlines’ operation has been positive thanks to the strong recovery of the domestic market. In May, Vietnam Airlines Group (including Vietnam Airlines, Pacific Airlines, and VASCO) operated nearly 12,000 flights with around two million passengers, exceeding 42% of the target.

The airline is looking to resume international flights, but such efforts have been hampered by the ongoing conflict between Russia and Ukraine and rising fuel prices.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ