Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam Airlines plans to set up cargo airline

In June, Vietnam Airlines’ revenue from cargo transportation, which normally accounts for 10% of the total, exceeded that of passengers for the first time.

Vietnam Airlines is considering setting up a cargo airline amid its business operation is severely affected by the Covid-19 pandemic.

 Overview of the meeting. Photo: Vietnam Airlines 

 

General Director of Vietnam Airlines Le Hong Ha revealed the move at the annual shareholder meeting held today [July 14].

 

“We came up with this idea a few years ago but it was not materialized due to different market factors,” Ha said.

 

The Covid-19 pandemic, however, has changed the situation and caused a sharp drop in the number of air passengers.

 

According to Ha, the national flag carrier has converted seven passenger planes into freighters, including five Airbus A350 and two A321.

 

In June, revenue from cargo transportation, which normally accounts for 10% of the total, exceeded that of passengers, noted Ha, saying this is the basis for Vietnam Airlines to consider setting up a cargo airline after the pandemic.

 

A report from the Ministry of Transport revealed revenue from freight service of airlines in the past year tripled compared to the pre-Covid-19 period.

 

Since early 2021, the severe Covid-19 situation, especially during the peak season in the Tet (Lunar New Year) holiday and the national holiday from April 30-May 1, continues to put pressure on the airline.

 

It is estimated that Vietnam Airlines suffered a loss of VND9.82 trillion (US$426.7 million) in the first half of 2021. For this year, the airline forecast consolidated loss to rising up to VND14.5 trillion ($626.8 million), a surge of 30% against last year.

 

The prediction was based on the assumption that Vietnam Airlines could sell 11 Airbus A321, the government allows tourists to return to Phu Quoc island in the southern province of Kien Giang, the application of vaccine passport, and the airline completes disbursing the full VND12-trillion ($521 million) government’s support package.

 

Last week, Vietnam Airlines signed a credit contract worth VND4 trillion ($173 million) with three banks of SeABank, SHB, and MSB, with the source from the refinancing fund provided by the State Bank of Vietnam (SBV).

 

At the meeting, the airline also announced the plan to issue shares for existing stakeholders to raise VND8 trillion ($347.6 million), scheduled to take place in the third quarter.

 

Chairman of Vietnam Airlines’ Directors of Board Dang Ngoc Hoa said proceeds raised from the move would be used to pay overdue debts and cover the operational expense

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ