Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam Airlines suspended from morning trade

If the airline reports a loss in 2022, it will be delisted from the Ho Chi Minh Stock Exchange.

More than 2.2 billion shares of Vietnam Airlines (HoSE: HVN) will be available for half-day trading only starting July 12.

Vietnam Airlines aircraft. Photo: Economic & Urban newspaper

Vietnam Airlines shares have been suspended from morning trading and can only be traded in the afternoon session, the Ho Chi Minh Stock Exchange said in a statement on July 5.

The airline has again failed to release its audited financial statements for 2022, the market regulator said.

Vietnam Airlines shares were placed under strict administration in early May as the company failed to submit its audited financial statements on time.

According to regulations, a listed company must submit its audited annual financial statements by the end of March 31 or three months after the end of the fiscal year.

The company can delay the filing of its financial statements, but the delay cannot exceed 110 days from the end of the fiscal year, which falls on April 20 each year.

HoSE has warned Vietnam Airlines of delisting its shares if the company reported another full-year loss in 2022.

The national flag carrier recorded a loss of VND11.2 trillion (US$472 million) and VND13.3 trillion (US$560.6 million) in 2020 and 2021, respectively, due to the Covid-19 pandemic.

In late March, Vietnam Airlines proposed to the HoSE to extend the deadline for disclosing its financial statements as the company was undergoing an overhaul and recalculating its earnings.

HoSE later rejected the company's proposal, stating that the reasons provided did not fall under force majeure clauses.

In its self-generated financial statements for 2022, Vietnam Airlines suffered a loss of VND10.4 trillion (US$438.3 million) and negative equity of VND10 trillion (US$421.5 million).

The company's shares fell 1.38% on July 5 to close at VND14,250 (US$0.60) apiece.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ