Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnamese Gov’t aims to approve North-South express railway project by 2025

The total estimated investment for the entire project is approximately US$58.71 billion.

The North-South Express Railway Project is expected to be approved by the government by 2025.

 High-speed train in Germany. Photo: Hoa Thang/The Hanoi Times

 

The move was part of a decision signed by Deputy Prime Minister Tran Hong Ha on measures to implement the national railway plan for 2021-2030, with a vision for 2050.


In addition to the North-South Express Railway, the government plans to invest in several new railway lines, including Ho Chi Minh City - Can Tho, Bien Hoa - Vung Tau, Cai Mep - Thi Vai, Thu Thiem - Long Thanh, Hanoi - Hai Phong with connection to Lach Huyen Port; a railway line connecting Lao Cai Station with Ha Khau Bac Station to China and other countries; and Yen Vien - Pha Lai - Ha Long - Cai Lan.


The Ministry of Transport has recently authorized the Hanoi People's Committee to study the Yen Vien - Ngoc Hoi section of the Light Rail Project No.1. The Ministry is also coordinating with Hanoi to determine the alignment of the line and the eastern ring railway.

 

The state aims to mobilize significant resources for developing, modernizing, and maintaining the national railway infrastructure, with nearly VND16 trillion (US$680 million) of public investment for railways in 2021-2025. In 2026-2030, an estimated VND224 trillion (US$9.53 billion) will be needed for railway development, including both public and private sources.

The total land demand for railway construction by 2050 is estimated at 25,800 hectares.


In early March, Politburo set a target of completing and approving the investment policy for the North-South Express Railway project and starting construction before 2030.

As part of the process, the government will submit a proposal to the National Assembly for approval of the investment policy of the North-South Express Railway Project during the 2021-2026 term.

  

The pre-feasibility study report for the North-South Express Railway project was submitted to the government in February 2019 and is currently under review by the State Appraisal Council.


The project spans 20 provinces, with a double track and a gauge of 1,435 mm, a total length of 1,545 km, and a maximum operating speed of around 320 km/h. The estimated total investment for the entire project is approximately $58.71 billion.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ