Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam Gov’t kicks off interest subsidy policy for 2022-2023

The support, estimated at a maximum of VND40 trillion (US$1.76 billion), is part of the overall socio-economic recovery program worth VND350 trillion ($15.4 billion).

The Vietnamese Government would start providing an interest subsidy of 2% per annum on commercial loans for businesses, cooperatives, and households for the 2022-2023 period.

 The interest subsidy policy is part of the overall socio-economic recovery program for the 2022-2023 period. Photo: The Hanoi Times

 

The support, estimated at a maximum of VND40 trillion (US$1.76 billion), was revealed in the recently issued decision No.422 of the State Bank of Vietnam (SBV) and remains part of the Government’s socio-economic recovery program worth VND350 trillion ($15.4 billion) to aid the economy.

 

One of the key objectives of the decision is for the SBV to manage the monetary and credit policies flexibly, stabilize macro-economic conditions and contain inflation.

 

“The SBV is committed to providing sufficient capital for businesses, but at the same time tightening credit into risky fields,” the decision noted.

 

In addition, the SBV also informed that it will allow commercial banks in which the state is holding over 50% stake to raise registered capital while stepping up efforts to ensure the financial security of credit institutions and resolve bad debts.

 

The SBV calls for banks to further streamline operational expenses and cut lending rates by 0.5-1 percentage points, as well as rescheduling debt payment and waiving/freezing lending rates for those affected by the pandemic.

 

In early 2022, the National Assembly issued Resolution No.43/2022/QH15 on monetary and fiscal support programs worth a combined total of VND350 trillion (US$15.4 billion) to aid economic recovery and adaptation to a new normal.

These include a fiscal support package of VND291 trillion ($12.8 billion) and a monetary one of VND46 trillion ($2 billion).

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ