Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam grants entry permit to Chinese metro experts

The Chinese metro experts will remain isolated in a hotel away from crowded areas as requested by the Hanoi People’s Committee.

Forty-three Chinese experts working on Hanoi’s first metro line (the Cat Linh-Ha Dong railway) have received permits to enter Vietnam, but they will be under medical quarantine before resuming work, VnExpress reported.

 

A train of the Cat Linh-Ha Dong metro line in Hanoi. Photo: Giang Huy


The 43 experts will remain isolated in a hotel away from crowded areas as requested by the Hanoi People’s Committee, the National Steering Committee for Covid-19 Prevention and Control said March 5.

At the end of January 2019, more than 100 Chinese experts returned to China for the Lunar New Year holiday, but most of them have not been able to reenter Vietnam because the Chinese government has forbidden its citizens to leave the country since the novel coronavirus outbreak.

All flights between the two countries have been suspended.

The Chinese director of the project, Tang Hong, who has official passport and was the first to return to Vietnam last month, is being in madatory quarantine.

A 20-day trial run of the metro line has been delayed as other Chinese experts are popular passport bearers and were denied visas under the anti-Covid-19 rule. Therefore, Vietnam's Ministry of Transport requested the National Steering Committee for Covid-19 Prevention and Control to facilitate their visa granting, so as to avoid further delay for the project.

The Cat Linh-Ha Dong metro line runs 13 kilometers from Cat Linh in downtown Dong Da District to Yen Nghia in Ha Dong district.

Work on it began in 2011 and was originally scheduled for completion in 2013, but loan disbursement issues with China that were only resolved in December 2017 and other issues stalled it for years.

Construction was completed in December 2019, and the original cost of US$553 million spiked to more than US$868 million.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ