Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam is serious about building attractive business environment: EuroCham

In 2019, the Vietnamese government issued three decrees to cut 106 business conditions, taking the total number of business conditions removed and simplified to 3,451 out of 6,191.

The Vietnamese government is serious about making Vietnam an even more attractive trade and investment environment and open to the ideas and insights of EuroCham, said Nicolas Audier, chairman of the European Chamber of Commerce in Vietnam (EuroCham).

 Nicolas Audier, chairman of EuroCham in Vietnam. Source: VGP. 

 

Audier made the statement in reference to a dialogue between the Prime Minister Advisory Council for Administrative Procedures (ACAPR) and the EuroCham to address business challenges in the country on December 12.

 

The dialogue took place during the ongoing ratification process of the EU – Vietnam Free trade Agreement (EVFTA), indicating the country’s willingness to open and address challenges that European businesses in Vietnam are facing, said Audier.

 Minister - Chairman of the Government Office Mai Tien Dung. Source: VGP. 

 

Minister - Chairman of the Government Office Mai Tien Dung said Vietnam’s economy is growing at a rapid rate, not to mention a market of 90 million people, making Vietnam attractive to foreign investors. In the latest Global Competitiveness Report 2019 of the World Economic Forum, Vietnam jumped 10 places from 77th to 67th out of 141 economies.

 

In 2019, the Vietnamese government submitted a revised version of the Investment Law to the National Assembly for approval, while three government decrees have been issued to cut 106 business conditions, taking the total number of business conditions removed and simplified to 3,451 out of 6,191.

 

This resulted in saving nearly six million working days, or VND893.9 billion (US$38.73 million) per year.

 

In terms of specialized inspection, the government removed 6,776 out of 9,926 categories of goods subject to the inspection, saving of 12 million working days or VND5.44 trillion (US$235.72 million) per year.

 

The government has requested agencies and ministries to evaluate the efficiency of simplifying business conditions in 2018, at the same time proposing new conditions for removal and simplification, said Dung.

 

The process must be based on specific criteria to ensure substantial benefits for the business community, Dung stressed.

 

Moreover, the government is pushing for reforming customs procedures towards e-customs model and in compliance with international standards, added Dung.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ