Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam's largest airport set to start operation in late 2025

Long Thanh International Airport would undergo a testing period in the second quarter of 2025.

Contractors are tasked with completing the construction process for Long Thanh International Airport in the southern province of Dong Nai, the largest of its kind in Vietnam, before March 31, 2025, before being put into operation in the fourth quarter.

 Design of Long Thanh International Airport. File photo

 

Minister of Transport Nguyen Van The gave the conclusion following a recent meeting to review the progress of the Long Thanh airport Phase 1, including a runway, passenger, and cargo terminals.

 

The requested the Civil Aviation of Vietnam (CAAV) to work with units under the Ministry of Transport (MoT) in finalizing construction and site clearance plans for four sub-component projects of the airport before July 8, 2021, at the latest.

 

“Contractors and related units are expected to closely cooperate with Dong Nai’s authorities to complete the site clearance process in 2021 as instructed by the government and National Assembly,” The said.

 

For the second component that includes facilities for air navigation management with an investment capital of VND3.43 trillion (US$149 million), the Vietnam Air Traffic Management Corporation (VATM) expected the work to start in June 2023 and operate around July-December, 2025.

 

The construction of the third project component, carried out by the Airports Corporation of Vietnam (ACV), has started this January with the removal of landmines and unexploded ordnance and is scheduled for completion in December 2025.

 

Meanwhile, the CAA is in the process of selecting a contractor for the fourth phase of the project, consisting of the remaining works of the airport.

 

Total investment capital for Long Thanh International Airport is estimated at VND336.6 trillion (US$14.6 billion). Once completed, the project would have a capacity of serving 100 million passengers and handing five million tons of goods a year.

 

The short-term target of Long Thanh International Airport is to ease the overloading of Tan Son Nhat International Airport, and in long term to become one of the region’s air transportation hubs.

During the first phase with an investment capital of US$4.77 billion, the project is set to build a runaway, taxiways, a passenger terminal with a capacity of 25 million passengers, and a cargo terminal of 1.2 million tons of goods in a year, along with other supporting facilities.

 

Under Vietnam’s socio-economic development plan in the 2021 – 2025 period, the country would need around US$150 – 200 billion to finance infrastructure development projects, including airports, seaports, railways, and expressways, among others.


The building of a new airport in Vietnam will benefit from an expectation of ASEAN economies to rebound faster than other regions, Head of Infrastructure & Project Finance, Asia-Pacific at Fitch Ratings Sajal Kishore told The Hanoi Times

The Covid-19 pandemic could not prevent Vietnam from building the largest airport in Southeast Asia. “While plans to build a new airport or expand existing ones were prepared many years before the Covid-19 pandemic, they represent a long-term vision at the national level, and, therefore, should be realized,” economist Nguyen Minh Phong told The Hanoi Times.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ