Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam gov't plans 7% GDP growth in 2021 - 2025

The target remains a challenging task, given growing uncertainties in the global and domestic economies, including the complicated evolution of the Covid-19 pandemic.

Vietnam is expected to set an average GDP growth target of 7% in the five-year socio-economic development plan for the 2021 – 2025 period, according to Prime Minister Nguyen Xuan Phuc.

 Illustrative photo. 

The target remains a challenging task, given growing uncertainties in the global and domestic economies, including the complicated progression of the Covid-19 pandemic, Phuc said in a directive dated April 13 instructing the formulation of the upcoming five-year socio-economic development plan.

 

The 2021 – 2025 socio-economic development plan must be based on a comprehensive review of Vietnam’s performance in realizing the previous five-year plan, as well as on prediction of Vietnam and international economic outlooks.

 

PM Phuc suggested the economy would face tremendous difficulties during the 2021 – 2025 period, mainly due to unresolved internal weaknesses of the economy.

 

Additionally, socio–environmental issues such as aging population, income gap, natural disaster, climate change, and saltwater intrusion are putting pressure on socio-economic development.

 

The PM stressed priorities for the next socio-economic development plan would include:

 

(1)   Improving the institutions of the socialist-oriented market economy, with a view for rapid and sustainable economic development on basis of macro-economic stability and inflation under control.

(2)   Continuing to push for economic restructuring associated with transforming the growth model towards higher productivity, competitiveness and economic resilience; promote a comprehensive digital transformation and the establishment of digital firms with international competitiveness; improve the business environment and help spur economic recovery in the post-pandemic period.

(3)   Pushing for development of economic zones and supporting industries, with a view to meeting the need of the basic production inputs of the economy.

(4)   Establishing synchronous infrastructure systems in transportation, seaports, energy, IT, urban and agriculture, among others, while continuing to realize the national housing development strategy and national program of modernized farming.

(5)   Utilizing efficiently investment resources for economic development; developing new economic models with the application of digital technologies; enhancing efficiency in public debt management and utilization; accelerating construction progress for project of national priority.

(6)   Enhancing quality and efficient use of human resources to take advantage of the Fourth Industrial Revolution and contribute to economic modernization and integration.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ