Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam remains Laos third largest investor

Investment capital from Vietnam to Lao surged by 130% year-on-year in 2020.

Vietnam remains Laos' third largest investor in the period 2016-20 with registered capital of US$4.2 billion, up 35% against  2010.

 Prime Minister Nguyen Xuan Phuc (r) and his Laos counterpart Thongloun Sisoulith (l). Source: MPI. 

 

This was among significant achievements in bilateral economic cooperation revealed during the 43rd session of the Vietnam – Laos inter-governmental committee that was co-chaired by Prime Minister Nguyen Xuan Phuc and his Laos counterpart Thongloun Sisoulith on December 6 in Hanoi.

 

In 2020, Vietnam saw a breakthrough in its investment activities in Lao with registered total investment capital of US$143 million, including nine new and existing projects, representing an increase of 130% year-on-year.

Among those are major infrastructure projects, such as the Vung Ang port, Noong-khang Airport, road, railway transportation and Laos’ new National Assembly building, which is scheduled to complete in early 2021.

As part of cooperation strategy for 2021 and the next 10-year period, the two prime ministers also agreed to boost economic cooperation between the two countries, especially in connectivity in trade, infrastructure and telecommunication, while looking for financial means from international partners for joint projects.

 

“Efficient cooperation between Vietnam and Lao in various fields amid the Covid-19 pandemic is proof of efforts from all parties in bolstering the special Vietnam – Lao relations,” stated Mr. Phuc at the meeting.


The Covid-19 pandemic, nevertheless, has caused negative impacts on bilateral trade with turnover declining 12.2% year-on-year in the first 10 months of 2020 at US$815.5 million. For this year, trade revenue is estimated at US$980 million, down 15.6% year-on-year.

  

 Overview of the meeting. Source: MPI. 

 

“The government will continue to cooperate with Laos counterpart in creating favorable conditions for Vietnamese enterprises and investors doing businesses in Lao,” stressed Mr. Phuc.

 

On his part, Mr. Sisoulith emphasized strong Vietnam-Lao relations would further contribute to peace, stability and development of the two countries and the region as well.

 

Based on a high level of mutual trust, both Mr. Phuc and Mr. Sisoulith stressed the countries would continue to support each other in multilateral forum, especially in ASEAN, sub-Mekong Delta region and the United Nations.

 

Vietnam and Laos are committed to working with other ASEAN members in the fight against the Covid-19 and pushing for a strong ASEAN Community by 2025.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ