Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam state oil producer proposes temporary halt of oil imports

A representative of the trade ministry, however, suggested measures should be in compliance with current regulations and international agreements that Vietnam is a part of.

State-run Vietnam Oil and Gas Group (PVN) has proposed to temporary halt oil imports as global oil prices have crashed recently.

 Dung Quat Oil Refinery plant. 

 

However, Nguyen Viet Son, head of the General Department of Energy under the Ministry of Industry and Trade (MoIT), said measures should be in compliance with current regulations and international agreements that Vietnam is a part of.

 

As of present, output of Vietnam’s two oil refinery plants, Nghi Son in Thanh Hoa province and Dung Quat in Quang Ngai province, are capable of meeting 80% of domestic demand. However, as the Covid-19 pandemic is weakening demand, Son expected energy firms to streamline operating costs and adjust production capacity.

 

Son said the WTI oil prices falling to below zero is actually the transaction price between traders on the stock market, not the price between oil producers and oil refinery plants as the end user, not to mention the tiny volume volume of oil changed hands at prices below zero.

 

In the coming time, the MoIT would continue to provide supporting measures for the energy industry in forms of taxes and fees reduction, Son stated, while encouraging oil and fuel distributors to prioritize over domestic products instead of imported ones.

 

According to the PVN, a sharp decline in oil prices would severely affect the group’s revenue targets.

 

In case the average oil price in 2020 hits US$30 per barrel, PVN’s revenue is set to decline by 19% compared to the year’s target, to VND520 trillion (US$22 billion), resulting in a 38.4% decrease against the year’s plan in contribution to the state budget at VND50.6 trillion (US$2.14 billion).

 

PVN estimated each US$1 reduction in oil prices would cause the state firm to lose VND4.6 trillion (US$194.73 million) in revenue and subsequently VND1 trillion (US$42.33 million) reduction in state budget contribution.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ