Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam targets US$100-billion textile exports by 2030: PM

In 2019, the industry is estimated to have exports of US$39 billion, up 7.55% year-on-year and around US$1 billion lower than the target of US$40 billion.

Vietnam’s textile industry is expected to attain an export turnover of US$100 billion by 2030, and maintain its status as the world’s third largest exporter of textile products, according to Prime Minister Nguyen Xuan Phuc.

 

 Prime Minister Nguyen Xuan Phuc at the event. Source: VGP. 

By that time, the textile industry should have at least 30 brands having major influence in the world market, said Phuc at a meeting on December 13.

 

In 2019, the industry is estimated to have exports of US$39 billion, up 7.55% year-on-year and around US$1 billion lower than the target of US$40 billion, partly due to the negative impacts from the US – China trade war.

 

Being one of Vietnam’s key export staples, the industry employs three million laborers, accounting for 25% of the whole industry sector, while the country remains third in the world after China and Bangladesh in terms of textile exports.

 

Phuc, however, suggested the industry should pay more focus on the domestic market of 100 million people, in which the middle class is growing at a rapid rate and on track to reach 50% of the population by 2030.

 

“Made-in-Vietnam” textile products should not be in international markets, but also for the domestic one, Phuc said.

 

Phuc attributed the industry’s low added value product to its dependence on import materials, in which 60% of fabric materials are imported, and the inability to produce high quality products.

 

As the current advantage of the industry in cheap labor cost is gradually diminishing, and may be taken over by less-developed countries, Phuc requested Vietnam’s textile industry to take a higher position in the global value chain to maintain the country’s status as major player of the world’s textile market.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ