Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam to reinforce Coast Guard from now to 2030

The Vietnam Coast Guard now holds an important position in Vietnam’s overall maritime strategy.

The Vietnam Coast Guard will be heavily built up from now to 2030 for better serving the protection of the national seas.

 A ship by the Vietnam Coast Guard. Photo: Vietnam News Agency

It will be a force with well-organized structure, stable personnel and resources, and sufficient weapons and facilities, army officers said at a meeting held on January 5 that highlighted the Vietnam Coast Guard’s tasks for 2021-25.

Speaking at the meeting, Lt. Gen Nguyen Van Son, commander of the Vietnam Coast Guard (VCG) said: "it’s necessary to complete the legal framework to reinforce the coast guard."

The force will be organized on the basis of streamlined and powerful structure to adapt to the new situations and ensure the sovereignty protection the first and formost, the commander said.

Deputy Minister of National Defence Lieutenant General Nguyen Tan Cuong said the force needs to be "active in the national protection and dealing with situations at sea to ensure flexible settlement in all circumstances with an aim to maintain peace and stability for the economic growth"

 Lieutenant General Nguyen Tan Cuong, deputy defense minister. Photo: Quandoinhandan

In the next five years, the Vietnam Coast Guard (VCG) vows to improve training methods, promote English teaching and training to help officers master advanced technologies.

The force will continue working with other forces to protect the national sovereignty, jurisdiction and fishermen, develop maritime economy, disseminate marine protection knowledge, prevent illegal, unreported and unregulated (IUU) fishing, and promote search and rescue missions.

Development process

The Vietnam Coast Guard, the youngest force of the Vietnam’s People Army (VPA), was first set up as the Vietnam Marine Police in 1998, with a mission to patrol and enforce laws in accordance with those of Vietnam and international treaties concerned.

According to New York-based Center for Strategic & International Studies (CSIS)’ Asia Maritime Transparency Initiative (AMTI), the VCG has risen from difficult early days to a much-improved—and larger—force.

In 2013, the Vietnam Marine Police was officially renamed to Vietnam Coast Guard. Additionally, each Coast Guard region also had its own command, indicating that the regions would have autonomy in dealing with various incidents at sea.

The VCG was established as a means of alleviating the burden on the Vietnam People’s Navy (VPN) during peacetime. It can also facilitate a legal approach to enforcing the maritime sovereignty and jurisdiction rights protected under the United Nations Convention on the Law of the Sea (UNCLOS).

The VCG also plays an essential role in defending Vietnamese fishermen. This role has proven successfully in maintaining Vietnam’s effective control over the disputed waters and dealing with unexpected incidents at sea.

The VCG now holds an important position in Vietnam’s overall maritime strategy. In a peacetime setting, the VCG serves to maintain tight control over Vietnam’s sovereign waters alongside the maritime militia.


Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ