Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnamese Gov’t sets sight on Red River Delta planning

The delta is a key component for the overall country development, in which the approach in the planning process would be to address issues for the long-term development of the region.

Deputy Prime Minister Le Van Thanh on April 19 signed off decision No.492 to start the process of drafting the planning for the Red River Delta in the 2021-2030 period, with a vision for 2050.

 The region is seen as the cradle of Vietnam’s wet rice cultivation. Photo: The Hanoi Times

 

The Red River Delta covers the jurisdiction of the major cities of Hanoi and Haiphong, and nine other provinces, including Vinh Phuc, Bac Ninh, Quang Ninh, Hai Duong, Hung Yen, Thai Binh, Ha Nam, Nam Dinh, and Ninh Binh.

 

The scope of the planning would be extended to neighboring regions, which are interconnected with the Red River Delta in terms of economy, social-cultural aspects, defense, security, provincial linkage, and international cooperation, stated the decision.

 

Under the decision, the delta is a key component for the overall country development, in which the approach in the planning process would be to address issues for the long-term development of the region.

 

The Government requested the planning to make a comprehensive assessment of the natural characteristics and advantages of the region, along with opportunities, weaknesses, and challenges in the development process.

 

In addition, the planning should be able to map out different growth scenarios and needs for development from economic, social, and environmental perspectives.

 

The Red River Delta is the second-largest delta region in Vietnam behind the Mekong Delta, with a natural area of 1.5 million hectares, accounting for 4.5% of the country’s area, of which agricultural lands make up 0.86 million hectares or 9.2%.

 

The region is seen as the cradle of Vietnam’s wet rice cultivation and today it still holds a key role in socio-economic development. 

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ