Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam’s economic growth may rebound to 5.5-7% in H2: UOB

UOB has trimmed their 2020 forecast for Vietnam to 3.5%, from 5.2% made earlier given the sharply weaker second-quarter performance.

Vietnam’s economic growth is likely to bounce back to 5.5-7% in the second half of this year (2H20) after touching a years-low of 1.81% in the first half, meaning that the government’s 6.8% growth target set for this year is a ‘tall order,’ Singapore-based UOB has said in a note.

The bank’s analysts said that the rebound in 2H20 is likely given the country has emerged from lockdowns earlier than many of its neighbors and the dynamism of its economy. This also assumes there is no major second wave of infections that would shut down global trade activities.

 

Despite impact from the Covid-19 pandemic, Vietnam’s economy managed to expand 0.36% y/y in 2Q20, but with a sharp deceleration from 3.68% in 1Q20, as activities likely to have experienced the worst of the impact from the pandemic.

The bank has also trimmed their 2020 forecast to 3.5%, from 5.2% made earlier given the sharply weaker second-quarter (2Q) data and a weakened base in 1H20.

The International Monetary Fund (IMF) earlier projected that Vietnam's economic growth will slow to 2.7% in 2020, the second highest rate in the world. However, Prime Minster Nguyen Xuan Phuc is more optimistic and said his government will try to keep growth above 5%.

Vietnam’s National Assembly voted on June 16, 2020 not to amend the year’s socioeconomic targets, including the 6.8% GDP growth target, despite Covid-19 impacts.

While Vietnam has been highly lauded for its disciplined handling against the Covid-19 pandemic, resulting in zero death from the disease so far, and earning a praise from World Bank, the external environment is far more difficult to overcome. Concerns about second wave of infections continue to plague Vietnam’s key markets of the US and, to a certain extent Europe, making demand recovery a great uncertainty, UOB said in the note.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ