Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam’s coal import for power production doubles to 32 million tons in 2019

The Ministry of Industry and Trade said that it would build specific plans on coal demand for power production to actively deal with uncertainties in the world market.

Vietnam’s coal import to feed power plants in 2019 is estimated to reach 32 million tons, doubling that in 2018 and three times higher than that three years ago, according to Nikkei Asia Review.

Demand for low-grade coal with lower combustion efficiency is growing amid economic growth in Vietnam and other emerging Asian countries, placing another hurdle in the global race to reduce greenhouse gas emissions.

The coal is used to serve many thermal power plants run by local and foreign developers.

The country needs to develop thermal power to meet rapidly growing electricity demand.

 Coal demand for power production in Vienam is forecast to increase in the years to come

Power demand in Vietnam is expected to continue rising with the US-China trade disputes prompting manufacturers to move their factories from China to Southeast Asia.

In Southeast Asia and India, coal-fired thermal power, whose generation costs are relatively low, has become a main source of electric power and the procurement of cheaper coal is increasing.

The International Energy Agency forecasts that global coal demand will rise by just under 1% from 2017 to 2030, to about 5.4 billion tons. While demand is expected to decline in Japan, the US, and Europe, demand in Southeast Asia and India is estimated to rise at double-digit rates.

As the Paris Agreement, an international framework for preventing global warming, is put into operation in 2020, criticism against the use of coal will become even more intense.

According to the Vietnam’s Ministry of Industry and Trade, the country needs 54.3 million tons of coal in 2019, compared to 44.37 million in 2018.

The ministry said it would build specific programs on coal demand for power production with five-year and ten-year plans.

In another move, Vietnam’s Prime Minister Nguyen Xuan Phuc has said that the country would not sacrifice the environment in the pursuit of economic growth, a message made in the context that Vietnam suffers worsening air pollution, water contamination, overflowing landfills, and climate change.

Phuc said at a teleconference on December 31, 2019 that economic development must go together with environmental protection and social development to ensure sustainable growth and prosperity.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ