Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam’s Kite Air set to take off in Q2

Kite Air targets to be a budget airline with a focus on domestic routes, aiming to serve passengers in provinces/cities with underdeveloped aviation infrastructure.

With a possible nod of Prime Minister, domestically-invested Kite Air airline would start commercial operation in the second quarter of 2020, local media reported.

 Illustrative photo.

 

The Ministry of Planning and Investment (MPI) has completed the appraisal process of the airline's dossiers and submitted them to Prime Minister Nguyen Xuan Phuc for approval.

 

With an investment of VND5.5 trillion (US$236.72 million), including VND4.5 trillion (US$193.67 million) in loans, Kite Air, owned by Thien Minh Aviation Company, would operate six ATR72 aircraft in the first year of operation.

 

The airline plans to add A320/A321 Airbus airplanes in the third year and gradually to build a fleet of 25 aircraft by 2025, of which 15 would be A320/A321.

 

According to the airline's business plan, its net present value (NPV) after 2025 is estimated at US$27.74 million, while the internal rate of return (IRR) would reach 17.8% annually with a five-year payback period. The airline is projected to be profitable in 2023.

 

Additionally, the airline would contribute US$430 million for airport services in the next five years and VND800 billion (US$34.42 million) in corporate and environmental protection taxes.

 

Kite Air said with ATR72, it targets to be a budget airline with a focus on domestic routes, aiming to serve passengers in localities with underdeveloped aviation infrastructure such as Dien Bien, Ca Mau, Kien Giang, and Con Dao.

 

To date, the MPI has completed appraisal processes for three airline projects which are Vietravel Air, Vinpearl Air and Kite Air. All the three are subject to the PM’s approval.

 

Previously, Vice Minister of Transport Le Anh Tuan said the Ministry of Transport supports the establishment of Kite Air as room remains large for airlines utilizing small airports, meeting Vietnam’s huge transport demands.

 

Vietnam currently has five operational airlines, including Vietnam Airlines, budget operator Jetstar Pacific Airlines (partly owned by Vietnam Airlines), budget carrier Vietjet Aviation, Vietnam Air Services (VASCO) and Bamboo Airways, which flew for first time last January.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ