Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam’s longest sea bridge officially put in use on National Day

On National Day September 2nd, a 5.44km sea bridge, part of Tan Vu-Lach Huyen Highway in the northern port city of Hai Phong, was put into operation, becoming the longest sea bridge in Vietnam and one of the longest of its kind in Southeast Asia.

Passing the 2,800m Thi Nai Bridge in Qui Nhon city, Binh Dinh province, the newly-inaugurated Dinh Vu - Cat Hai Bridge becomes the longest sea bridge in Vietnam.
Passing the 2,800m Thi Nai Bridge in Qui Nhon city, Binh Dinh province, the newly-inaugurated Dinh Vu - Cat Hai Bridge becomes the longest sea bridge in Vietnam.
The inaugural ceremony of the highway’s section from km2+810 to km15+630 was attended by Prime Minister Nguyen Xuan Phuc, Japanese Ambassador to Vietnam Umeda Kunio and officials of several ministries and localities.
The Tan Vu-Lach Huyen Highway project also forms part of a plan on building the infrastructure of Lach Huyen Port, which is set to become the first international transit port in the north of Vietnam.
With the total length of 15.63km, the road begins at the intersection of Hanoi-Hai Phong Expressway and ends at the gate of Lach Huyen Port. It has a total investment of nearly VND11.85 trillion (US$521.4 million), including JPY50.17 billion, loaned through Japan’s official development assistance and VND1.8 billion covered by the Vietnamese Government.
The construction of the sea bridge, named Dinh Vu-Cat Hai, was completed on schedule in 36 months. Tan Vu-Lach Huyen Highway is expected to cut down travel time and reduce risks in regards to transport by ferry and barge. It is hoped that the highway will help boost Hai Phong’s coastal economic development, attract investors to projects in Dinh Vu-Cat Hai Economic Zone, and promote tourism in the UNESCO-recognised Cat Ba Biosphere Reserve and neighboring areas.
In his speech, PM Phuc applauded the efforts and responsibility of the Transport Ministry, other relevant ministries and sectors, consultancies, supervisors, contractors, engineers and workers of Vietnam and Japan who put the project into operation ahead of schedule.
He also thanked Japanese leaders and people, especially the Japan International Cooperation Agency office in Hanoi, for capital assistance and close coordination in project implementation.
He stated that it is a very important road and bridge which connects transport systems of the port city, as well as the North. PM Phuc expressed his belief that the project would bring about an economic, social, defense and security results. He added that the project has also helped promote the strategic partnership and friendship between Vietnam and Japan.
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

Gỡ vướng để hoàn thành khoảng 1.000km đường cao tốc trong năm 2025

29/01/2025 | 21:42

Kinhtedothi- Theo Bộ GTVT, các dự án quan trọng quốc gia, trọng điểm ngành GTVT trong năm 2024 dù gặp nhiều khó khăn nhưng vẫn bảo đảm tiến độ, chất lượng. Đến nay, cả nước đã đưa vào khai thác 2.021km đường cao tốc. Để hoàn thành mục tiêu 3.000km cao tốc trong năm 2025, cần hoàn thành thêm khoảng 1.000km.

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Tin tài trợ