Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

15 Japanese firms to leave China for Vietnam

Nine of the companies are small and medium enterprises (SMEs) and six of large scale.

The Japan External Trade Organization (JETRO) has released a list of 30 Japanese firms that are poised to receive subsidies from its government to move production facilities from China to Southeast Asian countries, with half of the list eyeing Vietnam as a possible destination, local media reported.

 15 Japanese firms to leave China for Vietnam. Source: JETRO. 

 

According to the list, nine of them would be small and medium enterprises (SMEs) and six of large scale. However, it is unclear that they would move partly or the whole production chain out of China.

Additionally, six others would move to Thailand, four to Malaysia, three to the Philippines, among others. 

 

The majority of Japanese firms looking to move to Vietnam are in the fields of medical equipment, in addition to those producing semiconductors, phones and parts, and air conditioners, among others.

 

Among the list, Hoya Corporation, which manufactures hard-drive parts, is set to move to Vietnam and Laos, while Shin-Etsu Chemical will shift production of rare-earth magnets to Vietnam.

 

JETRO said the financial support would range from US$900,000 – US$46.5 million to partly cover the required expenses of Japanese firms in expanding operation.

 

Besides, Nikkei reported the Japanese government also subsidizes other 57 companies in China to head back to Japan with around US$536 million, including household goods maker Iris Ohyama, hygiene products maker Saraya, and producers of aviation parts, auto parts, fertilizer, medicine and paper products, with the roster incorporating such bignames as Sharp, Shionogi, Terumo and Kaneka.

 

The Japanese government earlier this year earmarked around US$2 billion in the fiscal year 2020 supplementary budget to create a subsidy program to encourage companies to move plants to Japan. Of that amount, US$219 million was set aside to promote the diversification of production sites from China to Southeast Asia.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ