Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Fitch assigns Vietnam's EVNHANOI firts-time 'BB' rating with stable outlook

Fitch assesses EVNHANOI's Standalone Credit Profile at 'bb', the same as that of EVN and the Vietnam sovereign rating (BB/Stable).

Fitch Ratings has assigned Vietnam's utility firm Hanoi Power Corporation (EVNHANOI) a Long-Term Foreign-Currency Issuer Default Rating (IDR) of 'BB' with a Stable Outlook.

 Fitch assigns Vietnam's EVNHANOI firts-time 'BB' rating with stable outlook. 

EVNHANOI's rating is based on the consolidated credit profile of Vietnam Electricity (EVN, BB/Stable), the country’s sole power distributor and owns 100% of EVNHANOI, in line with Fitch's Parent and Subsidiary Rating Linkage Criteria, stated the rating agency.

The consolidated rating approach is driven by strong integration of EVNHANOI's credit profile with that of its parent.

This is due to the fact that EVN determines EVNHANOI's profits through a bulk-supply tariff setting mechanism. This bulk-supply tariff aims to cover EVNHANOI's costs and earn profits that allow the company to maintain operations and meet investment plans.

EVN also appoints EVNHANOI's key management, approves its business and investment plan, oversees the subsidiary's financial management, and approves key executives' compensation packages. Around 20% of EVHANOI's total borrowings at end-2019 were guaranteed by EVN.

Meanwhile, Fitch assesses EVNHANOI's Standalone Credit Profile (SCP) at 'BB', the same as that of EVN and the Vietnam sovereign rating (BB/Stable).

EVN's SCP benefits from its position as the owner and operator of Vietnam's electricity transmission and distribution network, and the company's near 53% share of the country's installed generation capacity. Under Fitch's Government-Related Entities Rating Criteria, EVN's ratings will be equalized with that of the sovereign should its SCP weaken, provided the likelihood of state support remains intact.

According to Fitch, Hanoi's electricity demand is set to grow by 4% in 2020, lower than last the average of 8.4% in the last four years, due to effects from the coronavirus pandemic, while demand is predicted to grow by around 7% per year after 2020.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ