Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi contemplates extending elevated Ring Road 2

The route is expected to reduce traffic congestion on downtown heavily transited roads in Hanoi.

Hanoi is studying lengthening elevated Ring Road 2 from the Nga Tu So intersection to the Cau Giay intersection, Kinh te & Do thi quoted the Hanoi Transport Construction Investment Project Management Board as saying.

 Section of elevated Ring Road 2 from Nga Tu So intersection to Nga Tu Vong intersection has been put into operation. Photo: Kinhtedothi.vn

Accordingly, the extension will be of the continuation of the elevated section from the Nga Tu So to Nga Tu Vong intersections.

It has also been included in the list of infrastructure projects by the Hanoi Department of Transport to be carried out in the 2021 - 2025 period.

Currently, the project has been researched and completed by the consultants to report to the municipal Department of Transport. The route is expected to reduce traffic congestion on downtown heavily transited roads in Hanoi.

Earlier, on November 9, the elevated Nga Tu So - Nga Tu Vong section, which is only for cars, was opened to traffic. However, the route has appeared to go against the expectation over the past few days.

The flow of cars from the elevated section that ends just right before Nga Tu So stop lights creates congestion on Truong Chinh street in rush hours.

According to transport experts, traffic congestion at Nga Tu So can be reduced if elevated Ring Road 2 is lengthened by about four more kilometers until Cau Giay district.

When completed as planned, the traffic infrastructure system is expected to significantly solve the traffic congestion in the capital city.

Ring Road 2 is a closed inner city traffic circle in Hanoi. The route has a total length of more than 43km, running through the districts of Long Bien, Hai Ba Trung, Thanh Xuan, Dong Da, Ba Dinh, Cau Giay, Tay Ho and Dong Anh.

Hanoi’s elevated ring road No.2 is nearing completion

Hanoi’s elevated ring road No.2 is nearing completion

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ