Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi plans to repair busy bridge crossing Red river

If approved by the Hanoi People's Committee, one of Hanoi’s major bridges will be repaired in 2020-2021.

Hanoi’s Department of Transport on August 23 requested the authorization from the municipal government to repair Chuong Duong bridge, one of the main arterial thoroughfares connecting northern and northeastern provinces, VnExpress reported.


 Chuong Duong bridge connects Hoan Kiem and Long Bien districts in Hanoi. Photo: Nhat Quang

In its request, the department said after 35 years in operation, many parts and structures of Chuong Duong bridge have been damaged and deteriorated.

The asphaltsurface of the bridge deck is cracked; the steel truss of the upper structure is wearing out.

Also, the bridge railing is only 1.1 meters high from the bridge surface, together with the small concrete edge, they are not safe for traffic.

The Department of Transport said that the above-mentioned damage would not affect the stability and load bearing capacity of the bridge, but if it is not repaired and strengthened in time, its deterioration would worsen in the time ahead.

If approved by the Hanoi People's Committee, Chuong Duong bridge will be repaired in 2020-2021.

Built from 1983 to 1986, Chuong Duong bridge was the first big bridge in Vietnam designed and built without foreign technical assistance.

Connecting Hoan Kiem and Long Bien districts, the bridge is 1,230 meters long with four two-way traffic lanes. It was built to help ease the traffic burden on the iconic Long Bien bridge.

Currently, Thang Long bridge, one of the first bridges connecting two banks of the Red river in Hanoi, is under comprehensive overhaul. The Ministry of Transport has asked relevant bodies to complete repairing its surfaceby September.

Thang Long bridge has a total length of 1.6km and spans the Red river, connecting Hanoi’s downtown with Noi Bai International Airport and the northern provinces with the capital city.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ