Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi suggested to build new airport to boost economic linkages

Enhanced transport infrastructure would help expand the development to Hanoi’s southern part and form economic triangles of Hanoi – Hai Phong – Quang Ninh and Hanoi – Thanh Hoa – Nghe An.

Hanoi should consider building a new airport in its southern part to share the burden of the Noi Bai International Airport, according to Tran Quoc Cuong, vice head of the Party Central Committee’s Commission for Internal Affairs.

 Secretary of the Hanoi Party Committee Vuong Dinh Hue (middle) at the meeting. Photo: Thanh Hai.

 

For many years, Hanoi’s urbanization has been expanded to the west and the north, new transport projects would help expand the development to the south of the capital city, Cuong said in a meeting on July 24 discussing measures to support Hanoi’s development in the next five years.

 

Moreover, an airport is essential to form economic triangles of Hanoi – Hai Phong – Quang Ninh and Hanoi – Thanh Hoa – Nghe An, Cuong added.

 

Meanwhile, Nguyen Huu Nghia, deputy head of the Party Central Committee’s Economic Commission, said Hanoi needs specific solutions to serve as the driving force for the Northern key economic zone, given its significant position in provincial linkages.

 

This would require Hanoi to grasp opportunities from a new wave of investment as a result of supply chains moving to Vietnam, Nghia said.

 

Deputy Chief of the Party Central Committee’s Office Nguyen Dac Vinh expected Hanoi to be an example for other provinces in every aspect, especially in setting up new growth models.

 

At the meeting, Secretary of the Hanoi Party Committee Vuong Dinh Hue said in the first six months of the year, Hanoi’s economic growth is estimated at 3.34% year-on-year, 1.82 times the national average. For this year, Hanoi aims to achieve a growth rate 1.3 times the national average.

 Nguyen Van Phong, head of the municipal Party Committee’s Education and Communication Commission. Photo: Thanh Hai.

 

Nguyen Van Phong, head of the municipal Party Committee’s Education and Communication Commission, said in the 2020 – 2025 term, Hanoi would give priority to modernization and rapid development, focusing on developing transportation infrastructure connecting with Hanoi’s suburban areas and satellite townships.

 

Hanoi plans to invest in digital infrastructure and IT to create the foundation for further development of a social and digital economy.

 

Additionally, Phong highlighted the need for Hanoi to ensure drastic institutional reforms and greater efficiency in social governance, which could be attained via a new model of urban administration and the application of e-government.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ