Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi to build another urban railway line worth US$1.8 billion

The line is designed to run through districts of Hoan Kiem, Hai Ba Trung and Hoang Mai and span 8.8 kilometers, with 8.13 km going underground.

The Hanoi People’s Committee is seeking government approval for the urban railway line No.3 project, running from the Hanoi station to Hoang Mai district, worth some VND40.5 trillion (US$1.75 billion), Zing.vn reported.

 Metro line 3 from Hanoi station to Hoang Mai is the continuation of the line from Nhon to Hanoi station which is under construction. Photo: Hoang Ha/Zing

According to Hanoi’s report, the scale and capacity of this urban railway are basically consistent with the plan and similar to the scale of the Nhon-Hanoi station urban railway which is under construction. This line, when put into operation, will join the city's interconnected urban railway network.

The line is designed to run through districts of Hoan Kiem, Hai Ba Trung and Hoang Mai and span 8.786 kilometers, with 8.13 km going underground. The area of ​​construction is about 34.25 hectares.

Metro line No.3 will share the ticketing system with the Nhon - Hanoi station section, making the line a unified route from Nhon to Hoang Mai. The line’s ridership will be about 124,000 passengers per day in 2030 and about 295,000 by 2040.

The Hanoi People's Committee expects the project would be executed in the period of 2020-2030.

The Hanoi city government is also considering building a number of monorail lines to better the rail public transport network in the capital city.

According to the government’s report, Hanoi plans to build eight urban railway lines in the central city area with a combined route length of 305 km, including three monorail lines, in its development plan for 2030 with a vision towards 2050.

Date for official run of Hanoi's first metro line, from Cat Linh to Ha Dong, remains unknown although construction commenced in October 2011 and was originally scheduled for completion in 2013.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ