Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi to complete test run for its first metro line by end-2020

Hanoi’s first metro line is one of the key public transport projects in the capital city.

The Vietnamese government has drastically requested the Hanoi Metropolitan Railway Management Board (MRB) under the Ministry of Transport to complete the safety test run of Hanoi’s first urban railway project, the Cat Linh-Ha Dong line, by the end of this year, Kinh te & Do thi reported.

The government is also focusing on removing financial difficulties for China Railway Sixth Group - the EPC contractor and the French consultancy Apave-Certifier-Tricc (ACT) consortium to carry out the safety evaluation and remaining tasks as soon as possible.

 Construction and equipment installation of the Cat Linh-Ha Dong project have been completed. Photo: Giang Huy

A recent report sent the National Assembly stated that the government will urge the relevant units to complete the safety certification and the overall handover in accordance with regulations within the first quarter of 2021.

According to the Ministry of Transport, the safety evaluation carried out by ACT has not made much progress. The Chinese general contractor has not provided manufacturers’ certificates, technical documents, test results or not conducted a full evaluation of the field tests. Therefore, ACT has not been able to complete the safety assessment due to insufficient grounds for independent consultancy.

ACT has come up with a solution that they will conduct field validation during the last 20 days of operation and emergency situation drills.

On October 23, Hanoi Railway Co., Ltd. said that Deputy General Director Nguyen Van Ngoc had issued a job announcement for the Cat Linh-Ha Dong railway.

Accordingly, personnel to operate the railway line will be ready by October 27. The company will sign labor contracts and provide uniforms to all employees. Operation training will start from November.

The Cat Linh-Ha Dong metro line is one of the key public transport projects in Hanoi. Since September 2018, this project has tested all 13 trains, with an average speed of 35 kilometers per hour.

The railway is 13.5 kilometers long from Cat Linh Station in downtown Dong Da district to Yen Nghia Station in the southwestern Ha Dong district and uses standard-gauge rail track (1.435mm). The designed speed of the track reaches 80km/h and with a train frequency of two minutes.

Work on it began in 2011 and was originally scheduled for completion in 2013, but loan disbursement issues with China that were only resolved in December 2017 and other problems have stalled it for years.

Construction was completed in December 2019, and the original cost of US$553 million spiked to more than US$868 million.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ