Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Hanoi's Party chief wants better solutions for Ring Road 1 project land clearance

The Ring Road 1 Project is now three years behind as it was scheduled to become operational in 2020.

Hanoi Party chief Dinh Tien Dung urged local authorities in Dong Da and Ba Dinh districts on April 5 to speed up land clearing so that the Ring Road 1 project can be completed next year.

Secretary of the Hanoi Party Committee Dinh Tien Dung (center) visits the Ring Road 1 project in Dong Da and Ba Dinh districts on April 4. Photo: Thanh Hai/The Hanoi Times

The Hanoi Party Committee Secretary stated during a tour of the Ring Road 1 construction site that the project's prolonged delay has resulted in cost overruns, impacted locals' quality of life, and jeopardized social security.

The 2.2-kilometer-long Ring Road 1 project connects Hoang Cau Street in Dong Da District with Voi Phuc Temple in Ngoc Khanh Ward, Ba Dinh District.

December 2017 saw the project kick-off, with an estimated capital of VND7.8 trillion (US$332.5 million), of which VND6.4 trillion (US$272.8 million) will be used for clearing land and VND627 billion (US$26.7 million) for construction. It was projected to be finished in 2020.

Dung said the project management unit must work with local authorities to study a feasible plan to compensate local people and help them resettle.

"We must give our people the best in land clearance and resettlement. Local authorities must also help people make a living," he said.

According to Dong Phuoc An, Director of the Public Infrastructure Construction Project Management Department, land clearance remains the biggest problem hindering the Ring Road 1 project.

He said that out of more than 2,000 families to be moved, about 440 households objected to the compensation and relocation plan.

According to Le Tuan Dinh, the head of the people's committee of Dong Da District, many families lack property entitlement documents, and "their houses were illegally constructed on state-owned property."

"The district authorities have offered the families a compensation plan, but they have been uncooperative," he added.

They won't receive compensation in line with market value and that, even with that payment, they won't be able to purchase new homes in the resettlement area," he said.

The head of the Ba Dinh District People's Committee, Ta Nam Chien, added that the district has frequently requested special financial aid from the local government for families who reject the compensation.

According to Duong Duc Tuan, Vice Chairman of the Hanoi People's Committee, the Department of Agriculture and Rural Development will research the precedents to create a new compensation plan for locals while city officials will review the compensation plan for these households.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ