Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

IFC increases trade finance limits to support Vietnamese businesses amid Covid-19

The increased total limit of US$294 million will enable these banks to improve their capacity to cover payment risk in granting trade financing to local companies, mostly small and medium enterprises.

The International Finance Corporation (IFC), a member of the World Bank Group, has increased trade finance limits for Vietnamese banks as a rapid response initiative to address, in advance, potential trade finance challenges triggered by the outbreak of the novel coronavirus, known as Covid-19.

 

 

The spread of Covid-19 has caused business disruptions in Vietnam since the first case was announced in late January. Apart from a fall in tourism and associated services, the epidemic has affected cross-border trade impacting manufacturing, agribusiness and other sectors.

In response, IFC is supporting Vietnamese businesses by increasing trade limits for four client commercial banks including An Binh Commercial Joint Stock Bank, TienPhong Commercial Joint Stock Bank, Vietnam International Commercial Joint Stock Bank (VIB), and Vietnam Prosperity Joint Stock Commercial Bank. The increased total limit of US$294 million will enable these banks to improve their capacity to cover payment risk in granting trade financing to local companies, mostly small and medium enterprises.

This initiative complements the State Bank of Vietnam, the country’s central bank, (SBV)’s call to financial institutions to support local businesses, which may be affected by the coronavirus outbreak — particularly those in trade and supply chain linkages.

“Leveraging IFC’s global experience in responding to several economic crises in the past, the decision to increase trade limits is an effort to ensure continued trade flows during this challenging phase. The expanded trade finance line will help mitigate trade finance risks, thus softening the impact of Covid-19 on the Vietnamese economy and the private sector,” said Mehmet Mumcuoglu, IFC Financial Institutions Group Manager for East Asia and the Pacific.

“IFC’s initiative, an effective response to help ensure resiliency, shows our confidence in our local partner banks as well as our commitment to strengthen Vietnam’s economy,” said Kyle Kelhofer, IFC Country Manager for Vietnam, Cambodia and Lao PDR.

Following this fast-to-implement and flexible trade finance instrument, IFC is exploring other expanded interventions to extend its support to Vietnam to mitigate the economic impact of Covid-19 and help the nation sustain robust economic growth.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ