Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Losses of national flag carrier Vietnam Airlines are less than expected

In 2020, Vietnam Airlines operated 96,500 flights, down 48% year-on-year amid the Covid-19 crisis.

The national flag carrier Vietnam Airlines estimated its parent company’s losses in 2020 at over VND12 trillion (US$522 million), VND2.42 trillion (US$105 million) lower than the previous forecast in August.

 Overview of the meeting. 

 

Chairman of Vietnam Airlines Dang Ngoc Hoa revealed the figure at the airline’s extraordinary general meeting of shareholders held on December 29.

 

As of late December, Vietnam Airlines’ consolidated revenue stood at over VND42.5 trillion ($1.84 billion), including VND33 trillion ($1.42 billion) from its parent company, exceeding their respective targets by VND1.93 trillion ($83.8 million) or 4.8% and VND448 billion ($19.45 million).

 

“Higher-than-expected revenue help narrow the airline’s losses,” Mr. Hoa stated, adding the losses could further be narrowed by an addition of VND2.85 trillion (US$123.76 million) after completing procedures for depreciation adjustment and funds allocation for aircraft maintenance under the government’s support program.

 

In 2020, Vietnam Airlines operated 96,500 flights, down 48% year-on-year amid the Covid-19 crisis. This resulted in declines of 51% year-on-year in the number of passengers to 14.23 million and a fall of 47% in the amount of cargo for transportation at 195,000 tons.

 

For the next five years, Vietnam Airlines targets to resume its operation, while continuing to push for restructuring process.

 

“The airline is set to streamline its organization structure and enhance efficiency in performance, especially in the sale and leaseback (SLB) of aircraft,” stated Mr. Hoa.

 

Vietnam Airlines plan to divest a part of its investment capital at businesses with high efficiency in the aviation industry to support the airline’s financial conditions.

 

At the meeting, shareholders have approved the plan to sell additional shares of Vietnam Airlines worth VND8 trillion (US$347.2 million) to existing shareholders. As such, the government would assign its investment arm State Capital Investment Corporation (SCIC) to buy Vietnam Airlines shares.

The move was previously approved by the National Assembly on November 17 to help the airline ease the Covid-19 fallout.

Following the deal, Vietnam Airlines’s equity would be around VND8.27 trillion (US$357.46 million) by the end of 2020 and VND8.24 trillion (US$357.6 million) by the end of 2021, reducing the debt-to-equity ratio from 6.19 to 5.22 by late 2021.

Vietnam Airlines is expected to use the proceeds from shares issuance to pay overdue debts and maintain operation.

The Committee for State Capital Management (CSCM) is the state capital’s representative at Vietnam Airlines, holding the largest stake at 86.19%, followed by Japan-based ANA Holdings with 8.77% stake.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ