Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam Airlines issues US$350-million shares for stakeholders

The move raises Vietnam Airlines’ registered capital to nearly $1 billion that will help improve its dire financial situation during the pandemic.

Vietnam Airlines has successfully sold over 796 million shares to 27,627 existing stakeholders, or 99.51% of the volume on offer.

 Vietnam Airlines has been severely affected by the pandemic. Source: Vietnam Airlines

 

The placement took place from August 5 to September 14, which helped raise over VND7.96 trillion ($350 million), and subsequently increased the airline’s registered capital to VND22.14 trillion ($1 billion).

 

The airline is expected to use the proceeds to maintain liquidity and improve the financial situation that has been severely affected by the pandemic.

 

The Government is currently Vietnam Airlines’ largest shareholder, holding 86.19% stake via the Commission for State Capital Management (CSCM), followed by government-investment arm State Capital Investment Corporation (SCIC) (31.14%), and Japanese aviation company ANA Holdings (5.62%).

 

SCIC became a major shareholder of the national flag carrier after forking out VND6.89 trillion ($300 million) to acquire a 31.08% stake, which is part of a resolution passed by the National Assembly (NA) last year that allows the Government to bail out the airline with a rescue package worth VND12 trillion ($522 million).

 

Vietnam Airlines also signed a credit contract of VND4 trillion ($173 million) from three local banks, as the State Bank of Vietnam (SBV) provided these lenders with a refinancing loan of the exact amount at a 0% interest rate.

 

The Ministry of Planning and Investment (MPI) previously estimated Vietnam Airlines’ overdue debt of VND6.24 trillion (US$272 million) could lead to its bankruptcy. The recent Covid-19 outbreak in Vietnam has added to the woe as the airline estimated further losses of VND10 trillion (US$436 million) in the first half of 2021.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ